    From: "Gargamel" <s...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: głupie umowy
    Date: Wed, 25 Jan 2006 22:44:35 +0100

    hm, ostatnio miałem okazję poczytać sobie kilka wzorów umów czy regulaminów,
    które są tak bzdurne że słów brak, ale nie w tym problem,
    jak się ma prawo do umów typu:

    - zostałem poinformowany o wszystkim i zgadzam się na to (dodam że umowa
    słowem nie wspomina o tym "wszystkim", w dodatku niemożliwe jest zapoznanie
    się ze wszystkim tzw.kłamstwo logiczne)

    - twórca umowy może w każdej chwili zmienić treść umowy ble, ble, ble...

    - kupując coś (dany towar czy usługę) kupujący zgadza się na postanowienia
    niniejszego regulaminu (dodam że kupujący podczas zakupu niczego nie dostał
    do podpisania, ani nie został o niczym poinformowany)

    jak dla mnie takie umowy to po prostu przestępstwo i powinno być ścigane z
    urzędu, ale jakoś tak się ni dzieje, a tacy oszuści całkiem dobrze
    funkcjonują (a przynajmniej nikt nic za to nie może im zrobić)

    jak polskie prawo stosunkuje się do podobnych problemów?

    pozdrawiam.