  • 1. Data: 2006-10-25 21:53:31
    Temat: ...gdy szef nie chce wyplacic mi ostatniej pensji
    Od: "artibus" <k...@w...pl>

    Witam
    Gdzie mam sie zglosic, gdy szef nie chce wyplacic mi ostatniej pensji.
    Dodam iz jestem obecnie na wypowiedzeniu umowy o prace, jeszcze tydzien.

  • 2. Data: 2006-10-25 22:58:13
    Temat: Re: ...gdy szef nie chce wyplacic mi ostatniej pensji
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    artibus wrote:
    > Witam
    > Gdzie mam sie zglosic, gdy szef nie chce wyplacic mi ostatniej pensji.
    > Dodam iz jestem obecnie na wypowiedzeniu umowy o prace, jeszcze tydzien.

    Do sądu pracy.

  • 3. Data: 2006-10-25 23:21:24
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Do sądu pracy.

    Albo Państwowej Inspekcji Pracy, frywolnie zwanej PIPą. Ty odzyskasz
    pieniądze, a szef dostanie mandacik.

    Marcin.

  • 4. Data: 2006-10-26 08:27:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Krzemiński* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Albo Państwowej Inspekcji Pracy, frywolnie zwanej PIPą. Ty odzyskasz
    > pieniądze, a szef dostanie mandacik.

    Akurat Pipa niekoniecznie wyciągnie pieniądze od pracodawcy.
    Ja bym szedł prosto do sądu, przy czym - jeśli pytający mieszka w
    dużym mieście (Warszawa, Kraków, Wrocław) z doświadczenia widzę, że
    lepiej podać adres (rodziny, znajomego) do korespondencji w jakiejś
    pipidówce - jako adres zamieszkania. Gwarantuje to maksymalnie szybkie
    załatwienie sprawy.
    W Dzierżoniowie nieskomplikowana sprawa jest rozstrzygana w max. 2
    miesiące od wpływu pozwu, w Warszawie może ciągnąć się i 4 lata.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 5. Data: 2006-10-26 10:09:46
    Od: "artibus" <k...@w...pl>

    Problemem jest takze kwota wynagrodzenia na umowie, jest ona zdecydowanie
    nizsza od tej ktora otrzeymywalem do reki.

  • 6. Data: 2006-10-26 12:40:25
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 25 Oct 2006 23:53:31 +0200, artibus napisał(a):

    > Gdzie mam sie zglosic, gdy szef nie chce wyplacic mi ostatniej pensji.
    > Dodam iz jestem obecnie na wypowiedzeniu umowy o prace, jeszcze tydzien.

    Nierozłącznym elementem umowy o pracę jest wynagrodzenie i wszelkie
    przejawy niesubordynacji pracodawcy w tej kwestii niezłocznie zgłosić do
    Sądu Pracy. Kontrola PiP tez powinna wylać delikwentowi kubeł zimnej wody.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 7. Data: 2006-10-26 14:50:45
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Problemem jest takze kwota wynagrodzenia na umowie, jest ona
    > zdecydowanie nizsza od tej ktora otrzeymywalem do reki.

    Sytuacja z rodzaju - trzymał Kozak Tatarzyna....
    Ciekawe co na to US jak sie wyda w sądzie ile brałeś do rączki...

    --
    pozdr
    P.

  • 8. Data: 2006-10-26 16:06:10
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 26 Oct 2006 16:50:45 +0200, gg napisał(a):

    > Sytuacja z rodzaju - trzymał Kozak Tatarzyna....
    > Ciekawe co na to US jak sie wyda w sądzie ile brałeś do rączki...

    Mówisz o wydaniu ustnym typu: "płaciłem mu więcej niż na umowie" ?
    Wierz mi, bez mocnych podstaw dowodowych jego pracodawca będzie mógł sobie
    nawet twierdzić, że był na księżycu. Potrzebne są DOWODY.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 9. Data: 2006-10-26 16:57:33
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

    > Mówisz o wydaniu ustnym typu: "płaciłem mu więcej niż na umowie" ?
    > Wierz mi, bez mocnych podstaw dowodowych jego pracodawca będzie mógł sobie
    > nawet twierdzić, że był na księżycu. Potrzebne są DOWODY.

    Tak jednak podstawa do wyplaty bedzie to co przyjal papier a nie to co
    robilo sie "pod stolem "
    Bo jezeli ktos mial na papierze 1000 a dostawal 5000 , to w przypadku
    ustania stosunku pracy zobowiazanie w stosunku do pracownika = zapisowi w
    umowie aneksie ..

    Jaca

  • 10. Data: 2006-10-26 19:16:07
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 26 Oct 2006 18:57:33 +0200, fotomania napisał(a):

> [...]
    > Bo jezeli ktos mial na papierze 1000 a dostawal 5000 , to w przypadku
    > ustania stosunku pracy zobowiazanie w stosunku do pracownika = zapisowi w

    Owszem, ale tutaj kwestia, aby dostał cokolwiek.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex: