    From: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: fotoradar, mandat i problemy
    Date: Sun, 23 Oct 2005 22:52:36 +0200

    Zacznijmy od tego, że dostałem od straży miejskiej list z mandatem,
    zdjęciem z fotoradaru i pouczeniem.

    Wszystko byłoby proste, gdyby nie kilka elementów:

    1. samochód jest w polowie mój, ale na zdjęciu nie ja tylko wspólnik.
    (prawdopodobnie, bo zdjęcie jest niewyraźne)
    Właściwie, gdybym się uparł, to jest na tyle niewyraźne, że nie mógłbym,
    nie narażając się na pomówienie stwierdzić, że to on.
    Mogę jedynie powiedzieć, że to on dysponuje samochodem, i może on wie,
    kto jest na zdjęciu.
    (dodam, że jak bym się uparł,to bym go rozpoznał :-) )

    No i mam dylemat - dają trażacy punkty? czy nie. No bo jest tak:
    prawo mówi o bodajże 30 dniach na wystawienie mandatu - jeżeli nie zdążą
    wystawić to sąd. Głupio by było wspólnika pod sąd wpychać za dwie stówy
    - ale głupio też się zbliżyć do niebezpiecznej granicy punktowej - bo
    przekroczył sporo.
    Jeżeli nie dają punktów, to wezmę mandar na siebie, on zapłaci i po
    sprawie - ale jeżeli dają punkty to gorzej. Co radzicie.

    No i druga sprawa - przesłali mi (z Człuchowa) razem z mandatem ksero
    legalizacji pierwotnej fotoradaru. Zgłaszający firma z Sosnowca,
    użytkownik firma z Bytomia. To w końcu kto mnie złapał? A może to
    papiery z zupełnie innego radaru? Zresztą po cholerę mi pierwotna jak
    tak naprawdę znaczenie ma wtórna - z miejsca zainstalowania. (to chyba
    radar na trójnogu)

    czy ktoś praktycznie przerabiał takie problemy? - bo już nie wiem czy w
    końcu wolno wchodzić w takie prywatno-samorządowe spółki radarowe czy
    nie - bo były już z tym jakieś afery w Zawierciu?

    MAc