  • 1. Data: 2003-05-12 18:39:01
    Temat: fotografowanie policji - było w archiwume ale jeszcze...
    Od: "Przemek B" <s...@o...pl>

    szukałem w archiwum ale zbyt dużo tam nie ma

    zaistaniała taka o to sytuacja

    ``przyczepiły się do jakich żuli gliniaże
    no i zrobiłem zdjęcie
    dopiłem piwo
    i myśle zmykam
    a tu mnie babka zatrzymuje
    mówi że jest policja po cywilnemu, że widziała jak robie zdjęcie
    i no bo niby nie można robić policji w czase wyk. czynności operacyjnych
    (spisywania meneli) - w sumie na fotce 4-5 osób.
    film obroniłem i na szczęscie skończyło się tylko na pouczeniu...
    chodź rozmowa trwała ponad 10 minut
    podczas której się przy okazji dowiedziałe że nie można policji w ogóle
    fotografować
    ``

    Pytanie - czy można fotografować policje ?
    i jakie są podstawy prawne... a jak nie ma to jakie są podstawy że mogę
    fotografować.

    MZ można jeżeli nigdzie tego nie wykorzystuje później bez zgody osób
    widniejących na fotce. (ochrona wizerunku)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2003-05-12 19:30:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Fotografowanie policji nie jest zabronione, a tym bardzie gdy chodzi o
    publicznie dostępny teren, czyli na przykład ulicę.

  • 3. Data: 2003-05-12 20:23:19
    Od: Kudłaty <m...@S...pl>

    Przemek B wrote:
    > Pytanie - czy można fotografować policje ?
    > i jakie są podstawy prawne... a jak nie ma to jakie są podstawy że
    > mogę fotografować.

    Gdzieśkiedyś natknąłem się na długi opis podobnej sytuacji i pod koniec
    jest:

    <cytat>
    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraĽnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane,
    jeżeli osoba ta otrzymała umówion? zapłatę za pozowanie.

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:

    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w zwi?zku z
    pełnieniem przez ni? funkcji publicznych, w szczególno?ci politycznych,
    społecznych, zawodowych,

    2) osoby stanowi?cej jedynie szczegół cało?ci takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza
    </cytat>

    Bardzo proszę kogoś lepiej obeznanego w temace o
    potwierdzenie/zaprzeczenie/sprostowanie!

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 4. Data: 2003-05-12 23:23:17
    Temat: [OT] fotografowanie przypadkowych przechodniow
    Od: "maes" <m...@t...pl>

    Witam,
    czy zabronione jest fotografowanie badz filmowanie przypadkowych
    przechodniow, a nastepnie udostepnienie zdjec czy filmu np. w Internecie...

    Pozdrawiam

    maes

  • 5. Data: 2003-05-13 01:13:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik maes napisał:
    > czy zabronione jest fotografowanie badz filmowanie przypadkowych
    > przechodniow, a nastepnie udostepnienie zdjec czy filmu np. w Internecie...

    Przechodniów jako "wyłuskanych" z tłumu osób - nie.
    Przechodniów stanowiących element tłumu - tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 6. Data: 2003-05-13 01:53:42
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

    >Przechodniów jako "wyłuskanych" z tłumu osób - nie.
    >Przechodniów stanowiących element tłumu - tak.

    Jest dokładnie odwrotnie niż napisałeś.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2003-05-13 08:21:31
    Od: "Przemek B" <s...@o...pl>

    > Fotografowanie policji nie jest zabronione, a tym bardzie gdy chodzi o
    > publicznie dostępny teren, czyli na przykład ulicę.

    a można gdzieś o tym poczytać - bo babka szła w zażarte że nie można.

    P.

  • 8. Data: 2003-05-13 09:25:49
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Przemek B wrote:
    > a można gdzieś o tym poczytać - bo babka szła w zażarte że nie można.

    Nie znajdziesz przepisu, który by mówił, że mozna fotografować policję.
    Jedyne co może być, to jakiś zakaz. Nie spytałeś jej na jakiej podstawie
    tak twierdziła?

    KG

  • 9. Data: 2003-05-13 10:59:11
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Przemek B" <s...@o...pl> napisał:

    >a można gdzieś o tym poczytać - bo babka szła w zażarte że nie można.
    Jeśli NIE ma takiego zakazu, to go NIE przecztasz ;-D
    Niech 'babka nie idzie w...' tylko podeprze się zapisem ustawy.
    BTW Nigdy nie oglądałeś programu "Drogówka' w TVN ?
    No, chyba, że filmować można, ale zdjęc robić nie ;-))

    Artur Golański

  • 10. Data: 2003-05-13 11:43:58
    Od: "Przemek B" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > BTW Nigdy nie oglądałeś programu "Drogówka' w TVN ?
    > No, chyba, że filmować można, ale zdjęc robić nie ;-))

    widziałem - mówiłem jej o wszystkim o czym wiedziałem
    a jak pytałem gdzie to mogę w kodeksie znaleźć to zaczęła mnie pytać czy ja
    wiem co to jest kodes :-)

    twierdziła nawet że samo zrobienie zdjęcia (bez wywołania) jest naruszeniem
    ochrony wizerunku. - dupa ROTFL

    Poza tym podobno - tak też twierdziła - oni mają pozwolenie od kom. gł
    policji w TVN