    From: "Przemek B" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: fotografowanie policji - było w archiwume ale jeszcze...
    Date: Mon, 12 May 2003 20:39:01 +0200

    szukałem w archiwum ale zbyt dużo tam nie ma

    zaistaniała taka o to sytuacja

    ``przyczepiły się do jakich żuli gliniaże
    no i zrobiłem zdjęcie
    dopiłem piwo
    i myśle zmykam
    a tu mnie babka zatrzymuje
    mówi że jest policja po cywilnemu, że widziała jak robie zdjęcie
    i no bo niby nie można robić policji w czase wyk. czynności operacyjnych
    (spisywania meneli) - w sumie na fotce 4-5 osób.
    film obroniłem i na szczęscie skończyło się tylko na pouczeniu...
    chodź rozmowa trwała ponad 10 minut
    podczas której się przy okazji dowiedziałe że nie można policji w ogóle
    fotografować
    ``

    Pytanie - czy można fotografować policje ?
    i jakie są podstawy prawne... a jak nie ma to jakie są podstawy że mogę
    fotografować.

    MZ można jeżeli nigdzie tego nie wykorzystuje później bez zgody osób
    widniejących na fotce. (ochrona wizerunku)

    Pozdrawiam
    Przemek