  • 11. Data: 2009-02-01 09:01:03
    Temat: Re: fotografie pracowników na stronie internetowej
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 01 luty 2009 09:49
    (autor Przemysław Bernat
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@4...net>):

    > Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (z
    > późniejszymi zmianami i uwzględnieniem dyrektyw Wspólnot Europejskich)
    >
    > Art. 81 ust. 1
    > Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
    > W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba
    > ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    Myślisz, że mnie cytowaniem selektywnym pokonasz? Słabo wyraźnie pisałem? To
    powtórzę:

    Pracownik może stanowić mało istotny szczegół całości, jakim jest pracująca
    drużyna czy obsługiwana maszyna.

    i złośliwie wkleję ci to, co uciąłeś:

    =======================
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) [...]
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 12. Data: 2009-02-01 09:07:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.02.2009 Przemysław Bernat <p...@p...com> napisał/a:
> [...]
    > W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba
    > ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    A co mówu u.2.?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2009-02-01 09:55:44
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Tristan pisze:
    > i złośliwie wkleję ci to, co uciąłeś:
    LOL
> [...]
    > 1) [...]
    > 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    Ja też wkleje by pokazc Ci do czego to sie ma
    http://bednarek.eu/wp-content/uploads/ciekawa_reklam
    a1.jpg
    http://www.swww.pl/uploads/Image/arts_img/flashmob/M
    OB.JPG
    A teraz jest praca.
    I o zgode nie nie pytamy sie, tak ?
    http://www.opusdei.pl/image/praca3.jpg
    http://www.sendzimir.org.pl/course/grafika/praca.JPG
    http://elk.caritas.pl/gdata2006/album06/XI_wsp_lna_p
    raca_na_zaj_ciach.jpg
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-02-01 11:35:36
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sun, 1 Feb 2009 17:07:01 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > A co mówu u.2.?

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Nie wiem co to za praca, ale pytający nie wspominał, że jest prezesem URM,
    albo policjantem rozpędzającym zbiegowisko. Typowe fotki w firmie przy
    biurku, czy maszynie trudno będzie pod powyższe podciągnąć, ale zawsze
    można próbować podciągnąć fotkę dwóch ludzi pod "zgromadzenie", a trzech
    "zbiegowisko" :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 15. Data: 2009-02-01 11:58:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > biurku, czy maszynie trudno będzie pod powyższe podciągnąć, ale zawsze
    > można próbować podciągnąć fotkę dwóch ludzi pod "zgromadzenie", a trzech

    No ale dyskutujemy nie co wątkotwórca miał na myśli, a ten nieszczęsny
    szczegół całości - któryś z dyskutantów uparł się przy kryterium
    rozpoznawalności a takiego nie ma. Nikt nie neguje, że jak widać na
    środku zdjęcia czyjąś gębę to zgodę mieć należy. Zerknij na co odpowiadasz
    :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2009-02-01 15:57:36
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 22:22:41 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Jeżeli twarze są rozpoznawalne to zgoda jest konieczna.

    Widziałem gdzieś orzeczenie sądu w którym uznano że jeśli daną osobę można
    by usunąć ze zdjęcia bez zmiany jego charakteru to zgoda nie jest potrzebna
    - nawet jeśli jest rozpoznawalna.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2009-02-01 17:31:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tristan pisze:

    > Niekoniecznie. Pracownik może stanowić mało istotny szczegół całości, jakim
    > jest pracująca drużyna czy obsługiwana maszyna.
    Zwłaszcza jeśli ten zakład pracy to agencja rozrywkowa "butterfly" ;]

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 18. Data: 2009-02-01 18:45:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 01 luty 2009 12:35
    (autor Przemysław Bernat
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <j...@4...net>):

> [...]
    > biurku, czy maszynie trudno będzie pod powyższe podciągnąć, ale zawsze
    > można próbować podciągnąć fotkę dwóch ludzi pod "zgromadzenie", a trzech

    Ale widzisz, że tam jest TAKIEJ JAK? Robotnik-mrówka uchwycony na panoramie
    hali produkcyjnej stanowi tylko szczegół wg mnie. Oczywiście jest to
    niejednoznaczne i bez wyroku sądu się nie obędzie, ale neguję kategoryczne
    twierdzenie Krzysztofa.

  • 19. Data: 2009-02-01 18:49:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 01 luty 2009 10:55
    (autor Krzysztof 45
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gm3riu$b6u$1@news.dialog.net.pl>):

    > Ja też wkleje by pokazc Ci do czego to sie ma
    > http://bednarek.eu/wp-content/uploads/ciekawa_reklam
    a1.jpg

    No nie jestem przekonany, że ta kobieta stanowi tylko szczegół tego
    zgromadzenia. Raczej jest to główny obiekt zdjęcia.

    > A teraz jest praca.

    Zależy jaka.

    > I o zgode nie nie pytamy sie, tak ?
    > http://www.opusdei.pl/image/praca3.jpg

    Pewnie kwestia interpretacji. Wg mnie nie.

    > http://www.sendzimir.org.pl/course/grafika/praca.JPG

    No nie, tutaj ciężko powiedzieć, że osoby stanowią szczegół. W tym wypadku
    oczywiście 2.2 nie obowiązuje.

    > http://elk.caritas.pl/gdata2006/album06/XI_wsp_lna_p
    raca_na_zaj_ciach.jpg

    No tutaj to znów wg mnie pasuje pod szczegół całości.

    ===========
    tak czy siak, pozwy są cywilne i chyba za dużo tu ugrać nie można, bo i
    jakie straszne straty ponosi taki ,,opublikowany''?

  • 20. Data: 2009-02-01 23:10:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    ?

    > Pewnie kwestia interpretacji. Wg mnie nie.

    MZ tak. We wszystkich pracowych przypadkach. We wcześniejszych zgoda
    niepotrzebna. Ja bym raczej stosował kryterium podane przez Henriego -
    nistototności, od siebie dodam, informacyjnej.

    --
    Marcin