  • 1. Data: 2009-08-16 19:53:07
    Temat: Zgubiłem dokument - co robić?
    Od: "zielony666" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Zgubiłem dokument - co robić?
    Prawdopodobnie w którymś z urzędów - może na Poczcie - zgubiłem, a właściwie
    zostawiłem u pracownicy jeden z dokumentów, którym się posługiwałem. To mój
    pierwszy tego typu przypadek. Nie wiem co robić. Co proponujecie?
    Dodam, że minęło już sporo czasu od zaginięcia. Wydaje mi się (aczkolwiek
    kompletnie nie znam się na prawie), że urząd powinien mnie powiadomić o
    zostawionym dokumencie lub przekazać dokument policji, która z kolei powinna
    się ze mną skontaktować. Do tej pory nikt się ze mną nie kontaktował.

    Pozdrowienia!

  • 2. Data: 2009-08-16 19:55:27
    Temat: Re: Zgubiłem dokument - co robić?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zielony666 pisze:
> [...]
    > się ze mną skontaktować. Do tej pory nikt się ze mną nie kontaktował.

    Jeśli to karta pływacka, to możesz to olać.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-08-16 20:05:16
    Od: "zielony666" <z...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jeśli to karta pływacka, to możesz to olać.

    Był to oczywiście dokument tożsamości. Przepraszam za niedomówienie.

    Pozdrowienia!

  • 4. Data: 2009-08-16 20:11:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zielony666 pisze:

    > właściwie
    > mój
    > powinna

    > Był to oczywiście dokument tożsamości. Przepraszam za niedomówienie.

    A jaki? Dowód osobisty? Takie wiadomości znacznie ułatwią odpowiedź
    na pytanie. Bo potem może się okazać, że to nie DO i odpowiedź jest do
    niczego.

    W praktyce najlepiej pójść na pocztę i spytać się, czy nikt dowodu
    nie znalazł.

    Jeśli nie, to:

    ustawa o ewidencji ludności
    art. 42
    1. Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie
    zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie
    o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu.

    2. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako
    utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ gminy, któremu
    złożono wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, jeżeli w miejsce
    zgłoszonego jako utracony nie został jeszcze wydany nowy dokument.

    3. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, w miejsce którego
    wydano już nowy dowód osobisty, lub cudzego dowodu osobistego, należy
    niezwłocznie złożyć znaleziony dokument najbliższemu organowi gminy.

    Jak ktoś dowód znalazł, to...:

    kodeks wykroczeń
    art. 125
    Kto w ciągu dwóch tygodni od dnia znalezienia cudzej rzeczy albo
    przybłąkania się cudzego zwierzęcia nie zawiadomi o tym organu Policji
    lub innego organu państwowego albo w inny właściwy sposób nie poszukuje
    posiadacza,

    podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-08-16 20:12:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@N...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > dokument policji, która z kolei powinna się ze mną skontaktować. Do
    > tej pory nikt się ze mną nie kontaktował.

    zgłoś w bibliotece - wydadza ci nowa karte.

    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

  • 6. Data: 2009-08-16 20:16:55
    Od: "zielony666" <z...@g...pl>

> [...]

    > posiadacza,
    >
    > podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    Nie, nie był to dowód osobisty, a paszport :-) Rzeczywiście, mogłem o tym
    napisać na początku, jednakże nie wiedziałem, że to tak bardzo istotne.
    Czy mógłbyś mi napisać jak teraz wygląda moja sprawa?

    Pozdrowienia!

  • 7. Data: 2009-08-16 20:17:01
    Od: "zielony666" <z...@g...pl>

  • 8. Data: 2009-08-16 20:26:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zielony666 pisze:

    > Nie, nie był to dowód osobisty, a paszport :-) Rzeczywiście, mogłem o tym
    > napisać na początku, jednakże nie wiedziałem, że to tak bardzo istotne.
    > Czy mógłbyś mi napisać jak teraz wygląda moja sprawa?

    Wygląda podobnie, z tym że nie masz obowiązku wyrabiania nowego
    paszportu. A jak już go będziesz chciał w przyszłości, to za wyrobienie
    zapłacisz ekstrastawkę.

    art. 36
    1. Osoba, która utraciła dokument paszportowy lub której dokument
    paszportowy uległ zniszczeniu, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o
    tym organ paszportowy.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-08-17 08:21:38
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    W te pędy tutaj: http://dokumentyzastrzezone.pl/

  • 10. Data: 2009-08-17 10:39:09
    Od: "zielony666" <z...@g...pl>

> [...]

    > 1. Osoba, która utraciła dokument paszportowy lub której dokument
    > paszportowy uległ zniszczeniu, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o

    Przytoczyłeś, że zgodnie z prawem w razie zaginięcia paszportu mam obowiązek
    niezwłocznego zawiadomienia organu paszportowego. wombi sugeruje, że
    powinienem dokument także zastrzec. Boję się i jednego, i drugiego. Otóż od
    chwili zaginięcia minęło około dwóch miesięcy. Czas ten poświęcałem na
    regularne sprawdzanie mieszkania, w nadziei że dokument gdzieś się po prostu
    zawieruszył. Tak naprawdę dopiero od kilku dni mam niemal stuprocentową
    pewność, że w mieszkaniu mojego dokumentu już nie znajdę. Mam w związku z tym
    jeszcze dwa pytania:
    - Czy mogą mi grozić jakieś konsekwencje za tak późne zgłoszenie?

    Pozdrowienia!