  • 1. Data: 2008-04-08 09:37:24
    Temat: faktura proforma i problemy
    Od: "w" <s...@v...pl>

    Witam wszystkich
    Mój kolega kupił samochód, gość nie wystawił mu zwykłej faktury tylko
    proforma, a zwykłą miał przesłać pocztą. do dziś faktury nie ma kolega jest
    w ciężkim stresie bo facet ewidentnie ściemnia że wysłał ale nie doszła
    itd. obecnie nie odbiera telefonu.
    zastanawiam się czy jest jakiś sposób na to zeby go zmusić do wystwienia
    faktury bez niej nie można zarejestrować samochodu.
    Mam nadzieje że wyraziłem się jasno
    z góry serdeczne dzięki za wszelkie sugestie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-08 09:47:38
    Temat: Re: faktura proforma i problemy
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    w wrote:

> [...]
    > faktury bez niej nie można zarejestrować samochodu.
    > Mam nadzieje że wyraziłem się jasno
    > z góry serdeczne dzięki za wszelkie sugestie

    Niech jedzie osobiście i poprosi o wystawienie duplikatu.

    p. m.

  • 3. Data: 2008-04-08 10:12:29
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 11:37, "w" <s...@v...pl> wrote:
    bez niej nie można zarejestrować samochodu.
    > Mam nadzieje że wyraziłem się jasno
    > z góry serdeczne dzięki za wszelkie sugestie

    nie byłbym taki pewny że bez się nie da zarejestrować
    bo jeśli umowie sprzedaży jest napisana cena i potwierdzenie jej
    zapłacenia
    to moim zdaniem powinno się udać.

    po za tym jeśli sprzedała to osoba fizyczna to nie ma ona
    żadnej możliwości wystawienia faktury

  • 4. Data: 2008-04-08 11:52:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    w wrote:
> [...]
    > faktury bez niej nie można zarejestrować samochodu.
    > Mam nadzieje że wyraziłem się jasno
    > z góry serdeczne dzięki za wszelkie sugestie

    Upewnij się, że rzeczywiście miała być wystawiona / zostanie wystawiona
    faktura VAT lub VAT Marża.

    W przeciwnym przypadku kupujący powinien w ciągu 14 dni złożyć formularz
    PCC-3 i zapłacić podatek (zgaduję, że wartość samochodu >= 1000 plz).

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-04-08 12:35:03
    Od: <s...@a...pl>

    > po za tym jeśli sprzedała to osoba fizyczna to nie ma ona
    > żadnej możliwości wystawienia faktury

    :) Bujda...

    Powiedz mi zatem, jakim sposobem faktury wystawia znaczna część sklepów i
    firm, których właścicielami są osoby fizyczne? Myślisz że ich właścicielami
    są tylko spółki?
    Faktury wystawiają również osoby fizyczne. Ba, nie zawsze nawet muszą mieć
    wpis do ewidencji DG. VATowcem może też być zleceniobiorca, wynajmujacy
    lokale itd.

  • 6. Data: 2008-04-08 14:25:25
    Od: "kkr" <x...@x...com>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wpis do ewidencji DG. VATowcem może też być zleceniobiorca, wynajmujacy

    Pewnie chodziło mu o odobe fizyczna nie prowadzącą DG, tylko uzył skrótu.
    Jak ktos wystawił PRO-formę to dlaczego miałby nie móc wystawić normalnej
    faktury ?
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-04-08 14:59:02
    Temat: [OT] Re: faktura proforma i problemy
    Od: <s...@a...pl>

    > Pewnie chodziło mu o odobe fizyczna nie prowadzącą DG, tylko uzył skrótu.
    > Jak ktos wystawił PRO-formę to dlaczego miałby nie móc wystawić normalnej
    > faktury ?

    Bo proforma to tylko niejako oferta, popozycja. Tą każdy może przygotować.
    A co do faktur, nie prowadzący DG w rozumieniu ustawy PIT może ją prowadzic
    w rozumieniu ustawy VAT. I faktury bedzie miał obowiazek wystawiać...

    Jeśli sprzedajacy kupił samochód z zamiarem odsprzedaży, to w rozumieniu VAT
    DG prowadzi, nawet jeśli to jest transakcja jednostkowa.

  • 8. Data: 2008-04-08 18:46:54
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "w" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastanawiam się czy jest jakiś sposób na to zeby go zmusić do wystwienia
    > faktury bez niej nie można zarejestrować samochodu.

    Można - nie płacić mu.
    Faktura proforma to się co najwyżej do podpięcia pod winiosek kredytowy
    nadaje.

    A jeśli zapłacił - to postraszyć urzędem skarbowym (sprzedawca zaniedbuje
    obowiązki wynikające z ustawy o VAT).

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 9. Data: 2008-04-08 19:31:13
    Temat: Re: [OT] Re: faktura proforma i problemy
    Od: f...@c...onet.pl

    > Jeśli sprzedajacy kupił samochód z zamiarem odsprzedaży, to w rozumieniu VAT
    > DG prowadzi, nawet jeśli to jest transakcja jednostkowa.

    Bzdury piszesz. Przeczytaj sobie bardzo dokladnie poczatek art.15 ust.2 ustawy
    o VAT.

  • 10. Data: 2008-04-08 20:24:35
    Od: <s...@a...pl>

    > Bzdury piszesz. Przeczytaj sobie bardzo dokladnie poczatek art.15 ust.2
    > ustawy o VAT.

    Przeczytałem. Dokładnie piszą to o czym ja napisałem.
    Powiem Twoimi słowami: "Bzdury piszesz...". Być może właśnie z powodu
    niezrozumienia ustawy. By nie rozpisywać dokładnie co i jak, zapraszam do
    archiwum pl.soc.prawo.podatki

    Przytoczę Ci jednak, odnoszący się do powyższego, "sztandarowy" przykład
    podawany tam przez Gotfryda:

    " od czasu do czasu przytaczam wydany co prawda za czasów "starej" ustawu o
    VAT wyrok NSA, dotyczącej rzeczy (samochodu konkretnie) przywiezionej zza
    granicy i sprzedanej osobiście. US łupnął VATem i wygrał przed NSA. Tego
    co "osobiście kupił, przywiózł i sprzedał". Punkt zaczepienia? - dowód w
    postaci zeznania że wcześniej był ustalony kolor auta :) "

    Ten temat się pojawia co jakiś czas, wiec powinieneś znaleść to bez
    problemu.