  • 1. Data: 2006-10-11 06:40:17
    Temat: ekwiwalent za urlop
    Od: "H5N1" <u...@n...uk>

    W listopadzie kończy mi się umowa, na czas określony.
    Czy przysługuje mi ekwiwalent za niewykorzystany urlop, w momencie, kiedy
    kończy mi się umowa, pomimo, że zakładam, że dalej będę pracować w firmie?
    Z góry dziękuje za (p)odpowiedzi, ze wskazaniem źródeł prawnych.

  • 2. Data: 2006-10-11 07:22:31
    Temat: Re: ekwiwalent za urlop
    Od: marg <m...@m...pl>

    H5N1 napisał(a):
> [...]
    > kończy mi się umowa, pomimo, że zakładam, że dalej będę pracować w firmie?
    > Z góry dziękuje za (p)odpowiedzi, ze wskazaniem źródeł prawnych.

    Zakładam, że dalsze zatrudnienie w firmie lewe... W takim przypadku art
    171 par. 1 Kodeksu Pracy (w przypadku niewykorzystania przysługującego
    urlopu.... z powodu rozwiązania..... stosunku pracy pracownikowi
    przysługuje ekwiwalent pieniężny)
    Jeśli umowa będzie kontynuowana, wtedy pracodawca nie ma obowiazku
    wypłaty ekwiwalentu, jesli dogadacie się, że urlop wybierze Pan sobie
    później.(art 171 par 3)
    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<

  • 3. Data: 2006-10-11 08:55:09
    Od: "H5N1" <u...@n...uk>

    zatrudnienie będzie kontynuowane, ale rozumiem, że również dobrze, może mi
    wypłacić ekwiwalent, jeżeli nie dojdziemy do porozumienia?
    a co na to kodeks pracy? podpisuję przecież nową umowę z zaległym urlopem.

  • 4. Data: 2006-10-12 09:09:51
    Od: marg <m...@m...pl>

    H5N1 napisał(a):
    > zatrudnienie będzie kontynuowane, ale rozumiem, że również dobrze, może mi
    > wypłacić ekwiwalent, jeżeli nie dojdziemy do porozumienia?
    > a co na to kodeks pracy? podpisuję przecież nową umowę z zaległym urlopem.

    Musi Pan wykorzystac urlop do marca następnego roku. Ten urlop Panu nie
    przepadnie, bo w razie wojny pracodawca musi udowodnic, że Pan
    wykorzystał ten urlop. Proponuje zawrzec odpowiednie porozumienie z
    pracodawcą, które zawierałoby wyliczenie liczby dni urlopu, które
    przechodza na następną umowę/liczby dni, za które wypłacono ekwiwalent i
    ile dni pozostaje do wykorzystania za dany rok w ramach nowej umowy.
    Praktyka jest taka, że domyslnie niejako przyjmuje się, że ten urlop
    przechodzi na nowa umowę i weryfikuje się jego wykorzystanie do marca
    następnego roku.