  • 1. Data: 2003-12-04 15:19:37
    Temat: egzekucja przez komornika
    Od: "Maciej K." <m...@i...pl>

    Szanowni Grupowicze,
    Jestem wspolwlascicielem nieruchomosci (1/2) bez rozdzialu. Co mi grozi, gdy
    drugiego wspolwlasciciela sciga komornik?
    Czy moze zlicytowac lub zmusic mnie do sprzedazy mojej czesci?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    M.

  • 2. Data: 2003-12-04 18:07:43
    Temat: Re: egzekucja przez komornika
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    gdy
    > drugiego wspolwlasciciela sciga komornik?
    > Czy moze zlicytowac lub zmusic mnie do sprzedazy mojej czesci?

    Na etapie post. egzekucyjnego nie grozi Ci nic. Egzekucji podlegac bedzie
    tylko czesc ulamkowa nalezaca do dluznika. Natomiast po ewentualnym nabyciu
    tej czesci w drodze licytacji, nabywca moze wystapc z zadaniem wylaczenia
    wspolwlasnosci i jezeli sad uzna ze nie mozna podzielic rzeczy moze przyznac
    ja jednemu wspolwlascicielowi z obowiazkiem splaty drugiego (nie sadze aby
    Twoja nieruchomosc miala nie dac sie podzielic).

    Dan.

  • 3. Data: 2003-12-04 18:17:39
    Od: pige<p...@o...pl>

    komrnik -nic , natomiast wierzyciel może zażądać sądowego podziału
    nieruchości i jeżeli jest to możliwe sad to zrobi , wtedy komornik
    przystąpić może do licytacji.

    żeby się zabezpieczyć dłużnik powinien dokonać darowizny na rzecz
    np.rodziny /ew.podatek/ lub sporządzić umowę sprzedaży -
    przedwstępną , po roku można ją unieważnić , RADA- dobry prawnik
    poradzi sobie z tym problemem

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-12-04 18:33:55
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > komrnik -nic , natomiast wierzyciel może zażądać sądowego podziału
    > nieruchości i jeżeli jest to możliwe sad to zrobi , wtedy komornik
    > przystąpić może do licytacji.

    Wierzyciel moze tego zadac ( w post. egzek) w przypadku egzekucji w celu
    zniesienia wspolwlasnosci i musi do tego dysponowac tytulem postanawiajacym
    zniesienie wspolwlasnosci w drodzxe sprzedazy na licyt. publ. Nie ma o tym
    mowy w zapytaniu.

    > żeby się zabezpieczyć dłużnik powinien dokonać darowizny na rzecz
    > np.rodziny /ew.podatek/ lub sporządzić umowę sprzedaży -
    > przedwstępną , po roku można ją unieważnić ,

    Glupszej rady (z calym szacunkiem) to nie slyszalem. Poczytaj o actio
    pauliane.

    Dan.