  • 1. Data: 2002-07-16 12:58:34
    Temat: egzekucja komornicza - osoba na stale mieszkajaca w niemczech
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    witam
    sprawa wyglada tak - matka wyjechala kilka lat temu do niemiec zostawiajac
    niezpalacone rachunki w TPSA . (telefon był na nią )
    dokladnie w 2000 roku . w tymze roku wylaczyli telefon, pisalem prosby o
    rozlozenie tego na raty - rozlozyli , ale w taki sposob ze sam tego
    pociagnac nie moglem.

    dzisiaj mialem odwiedziny panow z kancelarii komorniczej . z 1700 z zrobiło
    się 5000 .
    ja spłącić tego sam nie dam rady .
    czy komornik ma jakies mozliwosci , aby sciagnac ten dlug z matki ??? w
    ubieglym roku wyszla w niemczech za maz , nie ma wiec jeszce obywatelstwa,
    ale jest tam zameldowana.

    panowie z kancelarii namawiali mnie do podpisania zobowiazania ze ja to
    splace .
    umowilem sie z nimi na poniedzialek
    co mam kurcze robic ????
    :((

    sqrczak

  • 2. Data: 2002-07-16 14:03:23
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Niczego "kurczę" nie podpisuj. To nie jest Twój dług tylko "osoby
    trzeciej".
    Panowie z kancelarii mogą Cię pocałować. Wierzyciel czyli TPSA musiałaby
    uzyskać klauzulę wykonalności na Ciebie, co jest - jak się zdaje - jest
    niemożliwe.
    Chyba, że wskażesz jakiś majątek należący do dłużnika, czyli matki.
    Stanisław

    sqrczak <j...@w...pl> napisał(a) w artykule
    <ah158r$pca$1@news.tpi.pl>...

  • 3. Data: 2002-07-16 14:20:34
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Twierdzisz przy tym, że wszystko, co znajduje się w mieszkaniu, jest Twoje,
    bo matka, wszystko, co należało do niej, zabrała do Niemiec.
    Jeżeli Panowie zajmą cokolwiek co jest Twoje - a przecież wszystko jest
    Twoje, a nie matki, bo swoje zabrała - to służy Ci powództwo z art. 841
    kpc.
    Komornik może zająć też mieszkanie, jeżeli jest na matkę i jest jej
    własnością, i z tego mieszkania przeprowadzić egzekucję należności.
    Ale własnościowe, nie lokatorskie.
    Tak, że jak widzisz jest wiele sposobów.
    Stanisław.

    Stanisław Salamaga <s...@h...pl> napisał(a) w artykule
    <01c22cd1$ea0b6ec0$6402a8c0@salas>...

  • 4. Data: 2002-07-16 14:28:07
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    I na koniec jeszcze jedno.
    Tym, czy komornik ściągnie dług z matki się nie przejmuj.
    To jest "brożka" TPSA i komornika.
    A jeżeli wyłączyli - z powodu niezapłacenia - telefon, to wyłączyli matce,
    nie Tobie.
    Ty załóż sobie nowy na siebie i na ten sam adres.

    <01c22cd4$502cd700$6402a8c0@salas>...

  • 5. Data: 2002-07-16 15:28:30
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

> [...]
    > matce, nie Tobie.
    > Ty załóż sobie nowy na siebie i na ten sam adres.

    nowy telefon juz dawno zalozylem
    ale bardzo interesuje mnie fakt czy komornik moze dobrac sie jakos do mojej
    matki ....
    naprawde bardzo .....
    musze sie tym przejmowac ...

    sqrczak

  • 6. Data: 2002-07-16 15:29:48
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

> [...]
    > własnością, i z tego mieszkania przeprowadzić egzekucję należności.
    > Ale własnościowe, nie lokatorskie.
    > Tak, że jak widzisz jest wiele sposobów.

    bo jest moje
    ;))
    mieszkanie na całe szcęscie jest komunalne i .........
    moga mi naskoczyc
    tyle chyba tez wiem ...

    sqrczak