  • 1. Data: 2004-07-19 09:51:06
    Temat: dzierzawa nieruchomosci a egzekucja
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jest sobie egzekucja z nieruchomości na etapie sporządzonego
    w czerwcu protokołu opisu i oszacowania nieruchomości. Ze względu na
    obciążenia innych wierzycieli oraz skarbu państwa szanse na uzyskanie
    pieniędzy ze sprzedaży nieruchomości są nikłe.

    Zarządca nieruchomości wystąpił z wnioskiem do sądu o wyrażenie zgody
    na wydzierżawienie nieruchomości. Sąd odbił piłeczkę i zapytał się
    wszystkich wierzycieli.

    W chwili obecnej nieruchomość znajduje się w bezumownym użytkowniu
    osoby prawnej, więc wyrażenie zgody przez sąd usankcjonuje
    aktualny stan i pozwoli zarządcy na uzyskanie kasy na własne
    wynagrodzenie i spłacenie zaległości podatkowych z nieruchomości.

    Po tym przydługim wstępie mam pytanie. Oczywiste jest chyba, że jeśli
    wpisana zostanie informacja do KW nieruchomości o umowie dzierżawy, może
    to utrudnić prowadzenie przez komornika egzekucji z tej nieruchomości.
    Czy w związku z tym istnieje możliwość, że wyrażenie zgody na dzierżawę
    odbije się wierzycielom czkawką? Czy nie będzie to działanie na swoją
    szkodę? Jakie mogą być haczyki w tej sprawie.

    Pozdrawiam serdecznie grupowiczów.

  • 2. Data: 2004-07-19 15:33:08
    Temat: Re: dzierzawa nieruchomosci a egzekucja
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 19 Jul 2004 09:51:06 GMT, jaszczur naskrobał(a):

> [...]
    > odbije się wierzycielom czkawką? Czy nie będzie to działanie na swoją
    > szkodę? Jakie mogą być haczyki w tej sprawie.

    Spisać umowę dzierżawy na czas nieokreślony ale z możliwościa wypowiedzenia
    2 tygodniowego.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-19 16:19:13
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Sebol pisze:

    > Spisać umowę dzierżawy na czas nieokreślony ale z możliwościa wypowiedzenia
    > 2 tygodniowego.

    Niestety nie mam wpływu na Zarządcę. Chyba pozostaje mieć nadzieję,
    że w przypadku uzyskania zgody sądu będzie postępował zgodnie z kpc
    i nie działał na szkodę wierzycieli.

  • 4. Data: 2004-07-19 16:50:53
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 19 Jul 2004 16:19:13 GMT, jaszczur naskrobał(a):

    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > Niestety nie mam wpływu na Zarządcę. Chyba pozostaje mieć nadzieję,
    > że w przypadku uzyskania zgody sądu będzie postępował zgodnie z kpc
    > i nie działał na szkodę wierzycieli.

    on nie będzie działał wystarczy że nie będzie potencjalnych chętnych do
    zakupu nieruchmości. :D

  • 5. Data: 2004-07-22 22:43:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jul 2004, jaszczur wrote:
    [...]
    >+ Niestety nie mam wpływu na Zarządcę. Chyba pozostaje mieć nadzieję,
    >+ że w przypadku uzyskania zgody sądu będzie postępował zgodnie z kpc
    >+ i nie działał na szkodę wierzycieli.

    Moment. Skoro Sąd spytał wierzycieli... to co przeszkadza żeby
    zgoda była OGRAICZONA ? "Wyrażamy zgodę pod warunkiem że umowy
    będą zawarte z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia bez odszkodowania
    z tytułu skrócenia okresu umowy" ???
    Czegoś nie rozumiem... :)

    pozdrowienia, Gotfryd