  • 1. Data: 2004-07-19 09:16:45
    Temat: Kontorla ze skarbówki
    Od: ".:enzo:." <p...@t...cy>

    Witam,

    Ostatnio w naszej firmie US przeprowadzał kontrolę.
    Chodzili i sprawdzali istnienie wciągniętych do ewidencji
    środków trwałych. W pewnym momencie Pani inspektor
    stwierdziła, że chce obejrzeć zawartość komputera, czy czasami
    nie jest on wykorzystywany np. do grania ( dzieci ).

    Czy taki urzędnik ma prawo do buszowania po komputerze firmy
    w której jest on wykorzystywany a on ja kontroluje??
    Przecież może nie mieć odpowiednich kwalifikacji i spowodować
    szkodę. W takim kompie przecież mogą być dane do których skarbówka
    nie musi mieć wglądu.

    Byłbym wdzięczny za podanie mi linku do strony lub jakiegoś przepisu
    regulującego takie kwestie jak zaglądanie do komputera osoby
    spoza firmy lub np. z US.

    pozdr
    enzo

  • 2. Data: 2004-07-19 09:52:05
    Temat: Re: Kontorla ze skarbówki
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik ".:enzo:." <p...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > stwierdziła, że chce obejrzeć zawartość komputera, czy czasami
    > nie jest on wykorzystywany np. do grania ( dzieci ).

    Poinformuj Pania inspektor, ze jest uprawniona wylacznie do kontroli
    okreslonej w zakresie skierowania na kontrole podpisanego przez naczelnika
    Urzedu Skarbowego i nie jest umocowana prawnie do zadnej innej kontroli. A
    juz na pewno nie do kontrolowania zawartosci komputera pod katem legalnosci
    programów.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 3. Data: 2004-07-19 11:55:17
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/19/2004 11:16 AM, .:enzo:. wrote:
> [...]
    > stwierdziła, że chce obejrzeć zawartość komputera, czy czasami
    > nie jest on wykorzystywany np. do grania ( dzieci ).
    [...]

    Niektóre systemy operacyjne mają gry zainstalowane domyslnie - czyżby p.
    inspektor chciała decydować, które są be , które cacy?
    Może przeglądarke też trzeba wyinstalować, bo pracownik może pornografię
    oglądać?

    Pracownik ma prawo do grania np. w czasie przerwy na sniadanie, podobnie
    jak ma prawo do siedzenia na krześle w bufecie, mimo, że to krzesło nie
    stanowi bezpośredniego kosztu uzyskania przychodu.

    Ja ostatnio nerwowy jestem, więc zadzwoniłbym, gdzie trzeba z
    informacją, że pracownik urzędu zażadał korzysci majątkowej w zamian za
    odstapienie od czynności służbowych i że powoływał się na nieistniejące
    regulacje prawne.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-07-19 11:59:18
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/19/2004 1:55 PM, Catbert wrote:

    > [...]

    Tytułem uzupenienia:
    - tak, pani inspektor, mamy zainstalowane najnowocześniejsze gry,
    ponieważ oczekują od nas tego nasi zagraniczni kontrahenci - relaksuja
    się przy nich podczas negocjacji. Ponadto dodam, że musimy wynajmować im
    panie z agencji towarzyskiej (pracownice odmówiły świadczenia takich
    usług), ale to pan prezes opłaca z własnej kieszeni i sam nie kpululuje,
    bo dązy do zachowania korporacyjnej godności.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-07-19 12:18:24
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <v...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > informacją, że pracownik urzędu zażadał korzysci majątkowej w zamian za
    > odstapienie od czynności służbowych i że powoływał się na nieistniejące

    Tia. Ja mam trzecią kontrolę VAT (dzisiaj przyszli) za ten sam miesiąc
    i cały czas chcą mnie udupić na jednej, zupełnie legalnej i nie
    robionej z myślą o jakimkolwiek przekręcie sprawie. Teraz robią trzecie
    podejście, bo znaleźli nowy pomysł, jak mnie wykolegować. Dobrze, że
    cały czas wysyłają sprzyjającego mi kontrolera (sic!), bo bez niego
    podłożyłbym się już przy pierwszej kontroli. W tym kraju nie da się
    normalnie ŻADNEGO biznesu robić.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2004-07-19 14:09:48
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > On 7/19/2004 1:55 PM, Catbert wrote:

    <ciach>

    >Ponadto dodam, że musimy wynajmować im
    > panie z agencji towarzyskiej (pracownice odmówiły świadczenia takich
    > usług) (...)

    A tutaj to prezes już pod stręczycielstwo podpada ;))))))))))))))))))

  • 7. Data: 2004-07-19 14:11:43
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > Urzedu Skarbowego i nie jest umocowana prawnie do zadnej innej kontroli. A
    > juz na pewno nie do kontrolowania zawartosci komputera pod katem

    na marginesie zapytam,
    nie wolno sobie pograc na sluzbowym?

    Wykorzystywany jest rowniez w pracy dlatego jest
    dopisany do srodkow trw. a co sie z nim robi po za praca to chyba nie
    powinno miec znaczenia.

    P.

  • 8. Data: 2004-07-19 14:13:39
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > cały czas wysyłają sprzyjającego mi kontrolera (sic!), bo bez niego
    > podłożyłbym się już przy pierwszej kontroli. W tym kraju nie da się

    a jak taka kontrola wyglada?

    niedlugo otwieram dzial. i troche mnie to ciekawi..

    P.