  • 1. Data: 2007-01-30 17:53:36
    Temat: działka pod garaże blaszaki
    Od: "Lemon" <R...@o...pl>

    Witam

    Interesuje mnie kwestia zakupu gruntu oraz postawienia na nim blaszanych
    garaży w celu ich wynajmowania.
    Z tego co prześledziłem w internecie to przewijały sie pytania odnośnie
    postawienia jednego garażu dla siebie na swojej
    działce budowlanej. A mi chodzi o postawienie conajmniej 10 takich garazy.
    W związku z tym mam pytania:

    1. Na jakiego typu działce można to zrobić? Budowlana, inwestycyjna,
    budowlana bez prawa do zabudowy itd
    2. Jakie są wymagane zezwolenia. Czy łatwo je uzyskać czy zalezy od
    widzimisie urzednika.
    3. Jakie opłaty trzeba ponosic za grunt przy takim wykorzystaniu tego gruntu
    (tzn garaże na wynajem)
    4. Czy musze prowadzićw tym celu działalnosc gospodarcza czy ot tak moge
    sobie wynajmować garaże?

    Lemon

  • 2. Data: 2007-01-31 21:40:47
    Temat: Re: działka pod garaże blaszaki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Jan 2007, Lemon wrote:

> [...]
    > W związku z tym mam pytania:
    >
    > 1. Na jakiego typu działce można to zrobić? Budowlana, inwestycyjna,

    Nie wiem :) - miałem do czynienia jedynie z 4 garażami na terenie
    działki z budynkiem, tak że doświadczenia mam wąskotematyczne.

    > 2. Jakie są wymagane zezwolenia. Czy łatwo je uzyskać czy zalezy od
    > widzimisie urzednika.

    Cały stos :]
    Najpierw uzgodnienie warunków - z grubsza biorąc że nie ma przeszkód,
    żeby coś takiego postawić w *konkretnym* miejcu. Z faktu że na działce
    można w ogóle postawić wieżowiec, nie wynika jeszcze że w innym jej
    miejscu (rezygnując z wieżowca :)) można postawić garaże - w urzędach
    powód tłumaczyli tak, że w danym miejscu może być zaplanowany np.
    przebieg przyszłego rurociągu.
    Stosik papierków... - "od wodociągów", "od energetyków", "od
    gazowników", sanepidu... i tak dalej.
    Pozwolenie na budowę osobno - po uzyskaniu wszelkich akceptacji.
    Jak masz pech lokować się w gminie która nie ma planu zagospodarowania
    przestrzennego (nie wiem czy jest lepiej, niedawno było to coś 60%
    gmin w kraju) to trzeba pół roku doliczyć na akceptację przez
    urząd wojewódzki :]
    A - i jeszcze dojazd. Nigdzie nie jest powiedziane, ze załatwia się
    to tym samym pozwoleniem co budowę :)

    > 4. Czy musze prowadzićw tym celu działalnosc gospodarcza czy ot tak moge
    > sobie wynajmować garaże?

    Pytanie jest "bliskopodatkowe" - zajrzyj do archiwów tamtej grupy,
    znaczy:
    http://groups.google.pl/groups?num=100&as_ugroup=*.p
    odatki

    Po prawdzie jest coś 8 definicji DG :> (w każdej ustawie inne),
    ale czynności wynajmu i dzierżawy łapią się w zasadzie wyłącznie
    pod "DG w rozumieniu VAT" - czyli w zależności od szans na
    nieprzekroczenie limitu obrotu (10 garaży? hm..., na ile
    szacujesz *przychód* roczny? Zysk nikogo w zakresie zwolnienia
    do VAT nie obchodzi).
    W rozumieniu przepisów o DG to nie jest DG, w rozumieniu przepisów
    o podatku dochodowym oraz ZUS również nie jest.
    Niemniej - wynajmujący ma prawo do amortyzacji środków trwałych,
    czyli rzeczonych garaży (tak samo jak na DG), papierkologia jest
    zbliżona :) ale "kwalifikacja" inna - m.in. z najmu nie można sobie
    wybrać opodatkowania "liniowego".

    pzdr, Gotfryd