  • 1. Data: 2005-03-01 21:12:26
    Temat: dzialanosc gospodarcza - poczatki
    Od: Arek <U...@L...com>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Chcialbym zalozyc dzialalnosc gospodarcza(jednoosobowa - uslugi
    informatyczne), jednak odstrasza mnie troche skladka na ZUS.
    Znajomy powiedzial mi ostatnio, ze moge zatrudnic sie u kogo na umowe
    zlecenie i wtedy koszt utrzymania firmy znacznie spadnie: firma ktora mnie
    zatrudni bedzie odprowadzac 130 zl miesiecznie skladki zdrowotnej, a ja 157
    zl z tytulu wlasnej dzialalnosci.
    Czy taka opcja jest faktycznie mozliwa? Jesli tak to gdzie i jakie
    dokumenty trzeba zlozyc?
    Z gory dziekuje za odpowiedz(ewentualnie wskazanie dokladnego zrodla
    informacji) i przepraszam za zasmiecanie grupy pytaniami na ktore
    odpowiedzi sa zapewne oczywiste :).

    A.

  • 2. Data: 2005-03-02 11:06:42
    Temat: Re: dzialanosc gospodarcza - poczatki
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <U...@L...com> napisał w
    wiadomości news:Xns960CE1BBCCB7Ffastredpocztafm@193.110.122.97.
    ..
> [...]
    > 157
    > zl z tytulu wlasnej dzialalnosci.
    > Czy taka opcja jest faktycznie mozliwa? Jesli tak to gdzie i jakie
    Aby pracować na umowę zlecenie to przede wszystkim musisz znaleźć firmę,
    która ci takie zlecenie da. Nie musisz składać żadnych dokumentów, bo
    zleceniodawca załatwia za ciebie opłacenie podatku (co z ZUS to nie bardzo
    wiem), a na koniec roku dostajesz od zleceniodawcy PIT-11, który posłuży ci
    do rozliczenia rocznego z pod. doch. I tyle.
    Graszka

  • 3. Data: 2005-03-02 14:30:18
    Od: FastRed <U...@L...com>

    "Graszka" <g...@w...pl> wrote in news:d046o1$d4k$1@korweta.task.gda.pl:

> [...]
    > z ZUS to nie bardzo wiem), a na koniec roku dostajesz od zleceniodawcy
    > PIT-11, który posłuży ci do rozliczenia rocznego z pod. doch. I tyle.

    Mam kogos w rodzinie z kim moge umowe bez problemu podpisac. Rozmawialem
    dzis ze znajomym i powiedzial, ze te 130 zl ktore ma odprowadzac
    zleceniodawca to wlasnie skladka na ZUS. Mam sie oprzec na jego wiedzy i
    zakladac bez obaw dzialalnosc?