  • 1. Data: 2002-05-28 09:05:59
    Temat: dzialalnosc gospodarcza w mieszkaniu spoldzielczym
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Czy mogę zarejestrować indywidualną działalność gospodarczą w mieszkaniu
    spółdzielczym lokatorskim?
    Jeśli tak, to jakie formalności muszę załatwić ze spółdzielnią?
    Czy są jakieś kruczki (np. wyższy czynsz lub inne opłaty)?

    Pozdrawiam

    ERY

  • 2. Data: 2002-05-28 09:36:41
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "ERY" <e...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Jeśli tak, to jakie formalności muszę załatwić ze spółdzielnią?
    > Czy są jakieś kruczki (np. wyższy czynsz lub inne opłaty)?
    Spółdzielnia musi wyrazić zgodę, ew. podpisać z Twoją firmą umowę o
    dzierżawę iluś tam metrów pod działalność.
    Ponieważ podatek od nieruch. jest wyższy (na Mokotowie w Warszawie 35x
    wyższy niż dla pow. mieszkalnej) dla podm. gosp. to mogą Ci podnieść czynsz.
    Ale jest pewien kruczek: przedmiot działalności gosp. wykonujesz "u
    zleceniodawcy". Jeżeli bardzo będą się czepiali to proponujesz dzierżawę
    powierzchni równej powierzchni zajmowanej przez dokumenty księgowe (A4) :)

  • 3. Data: 2002-05-28 10:06:37
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

> [...]
    > powierzchni równej powierzchni zajmowanej przez dokumenty księgowe (A4) :)

    Witam,
    przerabialem to, tez mnie chcieli oblupic wyzszym czynszem.
    Istotne jest to czy czesc lokalu mieszkalnego np. 1 pokoj
    zmienil charakter z mieszkalnego na niemieszkalny.
    Np. gabinet dentystyczny jest niemieszkalny.
    Tylko wtedy podlega sie pod wyzsze oplaty za m2.
    Nie pamietam juz podstawy prawnej, ale odczepili sie.
    Rodzaj dzialalnosci tez podobno ma znaczenie ( halas ).
    pozdrawiam
    Rysiek