  • 1. Data: 2002-05-28 07:28:32
    Temat: niezamowione produkty
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    hej wszystkim !

    co robimy z firma, ktora przysyla niezamowione do mojej firmy towary razem z
    faktura VAT (bez podpisu odbiorcy oczywista) i przelewem platnym w 7 dni...

    i nikt tego nie zamawial - podswiadomie czuje, ze mozna do kosza ale co z
    faktura ?
    aha i co to jest "FAKTURA PRO FORMA" ?

    pozdr. Rafal

  • 2. Data: 2002-05-28 11:15:55
    Temat: Re: niezamowione produkty
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    Użytkownik "mites3" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dni...

    > i nikt tego nie zamawial - podswiadomie czuje, ze mozna do kosza ale co z

    Stosujemy pełną olewkę. Ale najpierw sprawdzamy czy faktycznie nikt nie
    zamówił.

    "Faktura pro forma" - oznacza mniej więcej: "tylko do zapoznania się".

    S.O.T.B.

  • 3. Data: 2002-05-28 11:27:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, mites3 wrote:

> [...]
    >+
    >+ i nikt tego nie zamawial - podswiadomie czuje, ze mozna do kosz

    Źle czujesz.
    Twoje ? - nie twoje. Czyli jak rzecz znaleziona ;)
    Posłać informację że mogą sobie po nią przyjechać :>

    >+ a ale co z faktura ?
    >+ aha i co to jest "FAKTURA PRO FORMA" ?

    "Papier" będący podstawą do płacenia a (w zamiarze) nie
    będący właściwą fakturą (która wystawia się PO!)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-05-28 16:18:52
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

> [...]
    dni...

    > i nikt tego nie zamawial - podswiadomie czuje, ze mozna do kosza ale co z

    Nie przyjmujesz towaru i już. Firma przewozowa lub sam dostawca napewno
    będzie wiedział co z fakturą zrobić :)
    tymbardziej kiedy nie będzie na niej potwierdzenia odbioru towaru.

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 5. Data: 2002-05-29 22:32:19
    Od: <v...@p...onet.pl>

    wg nowych uregulowan nie masz nawet obowiazku im tego odsylac - mozesz sobie
    trzemac to w depozycie

  • 6. Data: 2002-05-31 05:39:36
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    > wg nowych uregulowan nie masz nawet obowiazku im tego odsylac - mozesz
    sobie
    > trzemac to w depozycie

    a jakies blizsze namiary na te regulacje

    z gory dzieki

    Rafal

  • 7. Data: 2002-05-31 14:57:58
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    Dnia 30 May 2002 00:32:19 +0200 w artykule <7...@n...onet.pl>
    v...@p...onet.pl <v...@p...onet.pl> napisano co następuje:
    >wg nowych uregulowan nie masz nawet obowiazku im tego odsylac - mozesz sobie
    >trzemac to w depozycie

    A mogę ich obciążyć za koszty skłądowania?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2002-05-31 22:34:56
    Od: <v...@p...onet.pl>

    Wolter pisze tak: "Rowniez przy ofercie milczenie adresata w zasadzie nie
    oznacza przyjecia oferty. Mimo braku takiego przepisu, jaki zawieral art. 61
    p.o.p.c., nalezy przyjac, ze oferent, ktory przystepuje do wykonania umowy nie
    czekajac na przyjecie oferty (np. dosc rozpowszechniony w okresie
    miedzywojennym i niezgodny z uczciwym obrotem sposob pozyskiwania klientow
    przez to, ze wysylano im ksiazke z zastrzezeniem, iz brak odpowiedzi bedzie
    uwazany za zgode na jej kupno) dziala na wlasne ryzyko; adresat nie ma
    obowiazku odsylania towaru, nie ponosi tez odpowiedzialnosci za jego
    przypadkowe uszkodzenie lub utrate itp., powinien go jedynie na zadanie
    oferenta zwrocic."

    Poczytaj ustawe 'o ochronie praw niektorych konsumentow'