  • 1. Data: 2005-03-02 15:01:41
    Temat: sklep wyslal dwa razy ten sam towar - czy da sie go odzyskac?
    Od: Adam <s...@h...ho>

    Hej!

    Sklep w którym pracuję, przez pomyłkę pracownika wysłał
    do klienta dwa razy ten sam towar - klient zapłacił oczywiście
    tylko za jeden (przedpłatą) i teraz sklep jest stratny.

    Czy jest jakaś prawna możliwość na odzyskanie tego towaru?
    Jakie ustawy regulują takie rzeczy, kodeks cywilny?

    pozdr
    Adam

  • 2. Data: 2005-03-02 18:39:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <s...@h...ho> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jest jakaś prawna możliwość na odzyskanie tego towaru?
    > Jakie ustawy regulują takie rzeczy, kodeks cywilny?

    Bezprawne wzbogacenie klienta. skoro zakupił jedną rzecz, no to raczej
    ciężko będzie mu wywieść, że w dobrej wierze przyjął i wykorzystał dwie.
    Choć może na przykład stwierdzić, że odsyłać się mu nie chce i macie sobie
    po to do niego przyjechać. To już będzie trudne do przeskoczenia, bo nie
    jego wina, ze ktoś się pomylił.

  • 3. Data: 2005-03-02 20:16:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > po to do niego przyjechać. To już będzie trudne do przeskoczenia, bo nie

    Mozna kuriera wyslac :)

  • 4. Data: 2005-03-02 22:19:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mozna kuriera wyslac :)

    Można co kolwiek. Można jechać samemu. Po prostu chciałem podkreślić, że o
    ile zwrot tego jest obowiązkiem niefortunnego nabywcy, to już nie ma on
    obowiązku czynić dodatkowych starań w tym kierunku.