  • 11. Data: 2002-09-03 22:00:02
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza a VAT
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 3 Sep 2002 12:16:29 +0200), "Boguslaw
    Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> był(a) napisał(a):

    >i na dodatek maja one gdzies zdanie Pana Adlera i ich rzekomej glupocie,
    >podobnie jak maja gdzies zdanie absolwentow szkol zasadniczych
    >o wymaganiu wyksztalcenia sredniego do niektorych zawodow...

    Panie Szustak, proszę nie reagować tak nerwowo i pomyśleć, ze fakt iż
    Pan jest Vatowcem, nie oznacza że ktoś bez VATu jest gorszy, zaś
    porównywanie tego do poziomów wykształcenia jest chore, gdyż jak
    wielokrotnie wspomniałem, nie bycie VATowcem w pewnych sytuacjach
    (niskokosztowe usługi udzielane także osobom fizycznym) jest jak
    najbardziej wskazane oraz korzystne.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2002-09-05 11:40:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" [...]

    > Panie Szustak,

    Jakaz subtelna aluzja..
    naprawde Pan myslal ze chcialem przekrecic nazwisko ?
    najmocniejprzepraszam.

    Proszę nie reagować tak nerwowo i pomyśleć, ze fakt iż
    > Pan jest Vatowcem, nie oznacza że ktoś bez VATu jest gorszy,

    Alez do glowy minie przyszlomyslec, ze JEST GORSZY.

    Ale dla ew. kontrachenta prawdopodobienstwo,
    ze jest niewiarygodny jest WIEKSZE

> [...]
    > wielokrotnie wspomniałem, nie bycie VATowcem w pewnych sytuacjach
    > (niskokosztowe usługi udzielane także osobom fizycznym) jest jak

    Porownanie jest dobre, tylko trzeba zauwazyc co i dlaczego sie porownuje.

    Jesli wlasciciel sklepu szuka sprzedawcy z wyksztalceniem srednim,
    to nie dlatego by trzeba bylo "mature" aby stac za lada,
    lecz dlatego, ze uwaza ze wsrod maturzystow ma wieksza SZANSE znalezc
    odpowiedniego pracownika.
    Podobnie do wiekszych projektow szukalbym VAT-mana nie dlatego ze jest
    LEPSZY.

    Prog OBROTOW do VAT jest bardzo inski i jak pisalem wielokrotnie oplaca sie
    tylko przy BARDZO DUZYM udziale dochodu w obrocie.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2002-09-05 22:43:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 5 Sep 2002 13:40:56 +0200), "Boguslaw

    >Jakaz subtelna aluzja..
    >naprawde Pan myslal ze chcialem przekrecic nazwisko ?

    Ojejku, napadasz mnie, wyzywasz od panów... No tom się zezłościł.
    Wszak moja wypowiedź pierwotna nijak się miała do Twojej osoby...

    >Proszę nie reagować tak nerwowo i pomyśleć, ze fakt iż
    >Alez do glowy minie przyszlomyslec, ze JEST GORSZY.
    >Ale dla ew. kontrachenta prawdopodobienstwo,
    >ze jest niewiarygodny jest WIEKSZE

    Pokaż jakiś LOGICZNY powód dla ktorego wiarygodność przekłada się
    choćby częściowo na korzystanie/nie korzystanie ze zwolnienia z VATu.

    To tak, jakbyś usiłował wmówić mi, że wliczanie czegoś w KUP zmniejsza
    wiarygodność i osoba płacąca wyższe podatki z powodu rezygnacji z
    możliwości ich zmniejszenia jest wiarygodna. Ja sugeruje raczej, że
    jest nie do końca zdrowa na umyśle.

> [...]
    >to nie dlatego by trzeba bylo "mature" aby stac za lada,
    >lecz dlatego, ze uwaza ze wsrod maturzystow ma wieksza SZANSE znalezc

    I bałdzo dobrze, jednak się ma nijak do omawianej sytuacji.

    >Podobnie do wiekszych projektow szukalbym VAT-mana nie dlatego ze jest
    >LEPSZY.

    Ino po co?

    >Prog OBROTOW do VAT jest bardzo inski i jak pisalem wielokrotnie oplaca sie
    >tylko przy BARDZO DUZYM udziale dochodu w obrocie.

    No nie tak bardzo dużym... Powiedziałbym, że przy usługach prawie
    zawsze... A że próg jest niski, nie oznacza niskiej klasy usługodawcy.
    Zwłaszcza, że jak już wspominałem, znam przypadki podwójnej firmy
    właśnie po to, żeby usługi były bez VATu i jeszcze najlepiej na
    ryczałcie. Natomiast sprzedaż i inne badziewia, które, jak wspominasz,
    mogą się nie opłacać w tym trybie lecą przez drugą firmę.

  • 14. Data: 2002-09-06 08:10:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" [...]

    > Ojejku, napadasz mnie, wyzywasz od panów... No tom się zezłościł.
    > Wszak moja wypowiedź pierwotna nijak się miała do Twojej osoby...

    Alez skad.. nienapadam... podobaja mis ie polskie formy grzecznosciowe..
    A o panu wspomnialem dlatego, ze napisalem "nobilituje",
    a Pan swe listy podpisuje uzywajac slowa hrabia.

    > Pokaż jakiś LOGICZNY powód dla ktorego wiarygodność przekłada się
    > choćby częściowo na korzystanie/nie korzystanie ze zwolnienia z VATu.

    ja wiem, (oprocz tego ze jestem zwyczajnym inzynierem jestem tez
    omc magister - jak nasz prezydent - matematyki ) ze to jest trudne do
    uwierzenia...

    rachnek prawropodobienstwa pozwala stwierdzic, ze jesli A grupie A jest
    mniej slabych
    (procentowo) niz w B to gdy mamy mozliwosc, lepiej losowac z A.

    Wsrod zwolniionych podmiotowo wielu to nowicjusze,
    ktorzy maja maly PRZEWIDYWANY obrot i traca zwolnienie,
    bo zle przewidzieli. Znam takic, co przed utrata zwolnienia zamykali
    sdzialalnosc,
    a otwierala zona i znow przewidywala mala sprzedaz. No a potem syn, potem
    s.c z zona...
    i tak kilka lat.

    Sa tez tacy ktorzy ukrywaja duza czesc obrotow, by nie stracic zwolnienia i
    JEST ten mechanizm.

    jak powiedzialem juz i Pan o tym doskonale wie zwolnieine podmiotowe na
    DLUZSZY czas
    ma sens tylko wprzypadku dzialalnosci o BARDZO duzym udziale dochodu w
    obrocie.
    To jest pewna pulapka ktora krepuje potem dzialanosc, znam takich,
    ktorzy ze strachu przed VAT-em nie rozwineli dzialalnosci i zbankrutowali.

    Dlatego intuicyjnie mozna sadzic, ze latwiej trafic na niedoswiadczonego
    nowicjusza luvb
    "niezlego kretacza" wsrod nie VAT-owcow. Jest to oczywiscie z krzywda dla
    duzej rzeszy uczciwych
    podatnikow zwolnionych pdmiotowo z VAT, Ale coz. to jest przeciez
    psychologia..

> [...]
    > wiarygodność i osoba płacąca wyższe podatki z powodu rezygnacji z
    > możliwości ich zmniejszenia jest wiarygodna. Ja sugeruje raczej, że

    Dlaczego ?

    > I bałdzo dobrze, jednak się ma nijak do omawianej sytuacji.

    Do omawianej ma sie malo, jednak nie nijak...
    jesli ktos chce sie starac o zamowienie w sredniej luv duzej firmie
    musi tez myslec "jak go widza".

    > Ino po co?

    nie "po co" a "dlaczego" a dlaczego napialem wyzej..

    > No nie tak bardzo dużym... Powiedziałbym, że przy usługach prawie
    > zawsze... A że próg jest niski, nie oznacza niskiej klasy usługodawcy.

    BARDZO duzym i to powoduje ze firma praktycznie musi byc jednoosobowa i
    nikogo nie zartudniac,
    i nikomu ine podzlecac. Wtedy takie uslugi mozna z umowy o dzielo,
    jeslinie ma sie tego w "zakresie dzialalnosci".

    > Zwłaszcza, że jak już wspominałem, znam przypadki podwójnej firmy
    > właśnie po to, żeby usługi były bez VATu i jeszcze najlepiej na
    > ryczałcie.

    tak przy takim udziale dochodu w obrocie tylko ryczalt.
    KJPiR i zwolnienie z VAT to bardzo rzadko jest dobry pomysl.

    > Natomiast sprzedaż i inne badziewia, które, jak wspominasz,
    > mogą się nie opłacać w tym trybie lecą przez drugą firmę.

    Wiec druga firma moze robic to wlasnie, corobi,
    a reszta na umowe o dzielo...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2002-09-07 16:58:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 6 Sep 2002 10:10:51 +0200), "Boguslaw

    >Alez skad.. nienapadam... podobaja mis ie polskie formy grzecznosciowe..

    Akurat w UseNecie znaczą one co innego :-) i nazwanie kogoś Pan
    oznacza złośliwy brak szacunku. I w sumie się nie dziwię, to szkaradny
    stworek był :-)

    >a Pan swe listy podpisuje uzywajac slowa hrabia.

    Ano to już całkiem inna bajka, sprzed wieeeeelu lat :-)

    >rachnek prawropodobienstwa pozwala stwierdzic, ze jesli A grupie A jest
    >mniej slabych procentowo) niz w B to gdy mamy mozliwosc, lepiej losowac z A.
    >Wsrod zwolniionych podmiotowo wielu to nowicjusze,

    Niekoniecznie. Mówiłem, że znam dwufirmowców... Działają na rynku np.
    od 12 lat

> [...]
    >sdzialalnosc,
    >a otwierala zona i znow przewidywala mala sprzedaz. No a potem syn, potem

    No i? Czy to zmniejsza ich jakość? Poza tym -- po raz kolejny
    wspominam, że zamiast kombinować tak, zakłada się dwie firmy -- jedną
    ryczałt bez VATu, drugą ful wypas.

    Poza tym -- to że ktoś jest małą firmą, mieszczącą się w limitach, nie
    obniża jego wartości, zwłaszcza jeśli są to jakieś szkolenia,
    korepetycje itp, jak wspomina pytająca...

    >jak powiedzialem juz i Pan o tym doskonale wie zwolnieine podmiotowe na
    >DLUZSZY czas ma sens tylko wprzypadku dzialalnosci o BARDZO duzym udziale dochodu w
    >obrocie.

    I dokładnie tak jest w przypadku usług. Szkolenia, korepetycje, serwis
    itp.

    >To jest pewna pulapka ktora krepuje potem dzialanosc, znam takich,
    >ktorzy ze strachu przed VAT-em nie rozwineli dzialalnosci i zbankrutowali.

    HA! No to już kwestia kalkulacji.

> [...]
    >duzej rzeszy uczciwych
    >podatnikow zwolnionych pdmiotowo z VAT, Ale coz. to jest przeciez

    No ja tego tak nie widzę i sam mam SC, choć w zasadzie bardziej
    opłacało by mi się mieć jednoosobową działaność. Ale swoje nazwisko
    zachowuję właśnie na wypadek rozwoju firmy i potrzeby założenia
    podmiotu zależnego ryczałtowego bez Vatu.

    >Dlaczego ?

    No cóż, jeśli uważasz, że wliczanie/nie wliczanie kosztów w KUP jest
    miarą wiarygodności, to może nie mamy o czym rozmawiać.

    >tak przy takim udziale dochodu w obrocie tylko ryczalt.
    >KJPiR i zwolnienie z VAT to bardzo rzadko jest dobry pomysl.

    Chyba że akurat świadczone usługi nie podchodzą pod ryczałt. ZTCW
    usługi informatyczne nie podchodzą i wtedy trzeba KPiR, ale już VAT
    niekoniecznie.

    >Wiec druga firma moze robic to wlasnie, corobi,
    >a reszta na umowe o dzielo...

    Bez sensu.
    a) umowę o dzieło z osobą fizyczną?
    b) umowę o dzieło w przypadku np. naprawy uszkodzonego komputera? Toż
    dopiero jest powód do nieufania gościowi...