  • 1. Data: 2002-09-02 11:28:13
    Temat: Nadgorliwosc sadu w sprawie zakonczenia alimentow
    Od: "Jerzy Radzimowski" <j...@w...pl>

    Witam,
    przez kilkanascie lat placilem alimenty corce, symiennie. Obecnie po ponad
    roku samodzielnej pracy corki uzgodnilismy sobie ze obowiazek alimentacyjny
    zasadniczo raczej ustal na co corka wypisala odpowiednie oswiadczenie.
    Napisalem wiec do sadu - na drugim koncu polski - z wnioskiem o
    zawieszenie/wycofanie wiszacego nade mna wyroku. Po prawie polroku po
    wniesieniu 300 zl oplaty, sad odezwal sie i wyznaczyl termin rozprawy
    ponadto zazadal zaswiadczen majatkowych i o dochodach.
    Czy ktos majacy wiecej doswiadczenia w kontaktach sadowych zechcialby mnie
    oswiecic po jaka cholere te zaswiadczenia ? Czy jezeli corka mowi na pismie
    ze pracuje od roku i nie wnosi wiecej pretensji to sadowi nie wystarczy ?
    Czy znowu cos sad kombinuje bo 3 stowki juz skasował ? Jechac na rozprawe ?
    Najmowac adwokata ? Pomocy bom w strachu, w corka uzgodnilismy ze nie musze
    jej juz wysylac pieniedzy... no ze czasem sypne kilka groszy to nie tytulem
    alimentow... Pomocy.
    Jurko

  • 2. Data: 2002-09-02 11:54:43
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jerzy Radzimowski <j...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:akvhjk$1rk$...@a...dialog.net.pl...

    potrzebne to jest do ustalenia wpisu od wniesionej sprawy o uchylenie
    obowiązku to nie wybryk sędziowski to uregulowane jest ustawą...i żeby
    obliczyć wpis od sprawy potrzebne jest twoje zaświadczenie...inaczej sąd
    odrzuci twoją sprawę wobec nie usuniecia braków formalny pozwu

    Sandra

  • 3. Data: 2002-09-02 12:06:24
    Od: "Jerzy Radzimowski" <j...@w...pl>

> [...]
    > obliczyć wpis od sprawy potrzebne jest twoje zaświadczenie...inaczej sąd
    > odrzuci twoją sprawę wobec nie usuniecia braków formalny pozwu
    Alem juz zaplacil 300 zlotych na wezwanie sadu, napisali mi zaraz chyba po
    otrzymaniu pisma. To nie to samo ?
    Jurko

  • 4. Data: 2002-09-02 14:45:05
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jerzy Radzimowski <j...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:akvjr7$3mk$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Alem juz zaplacil 300 zlotych na wezwanie sadu, napisali mi zaraz chyba po
    > otrzymaniu pisma. To nie to samo ?

    A to zależy co ty zrobiłeś ? czy wysłałeś tak z własnej woli czy to było na
    wezwanie sądu o usunięcie braku...bo jesli tak jak myśle to sąd wzywa cię do
    zaswiadczenia,które jest również brakiem w tej sprawie...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-09-02 18:59:32
    Od: "Jerzy Radzimowski" <j...@w...pl>

> [...]
    do
    > zaswiadczenia,które jest również brakiem w tej sprawie...

    Napisalem do sadu, sad mi przyslal wezwanie na 300 zl </cite> o uiszczenie
    wpisu pozwu w kwocie...</cite>. Kase przeslałem ! Teraz zas, po polroku,
    kaze znowu starac sie o jakies zaswiadzczenie o posiadanym majatku i
    zaswiadczenie o dochodach. A ja sie zastanawiam o jaka cholere i co tu sad
    kombinuje. Moja logika chyba nie pasuje do sadowej - bo skoro obie strony
    uprzedniej sprawy - ta pozywajaca i ta pozwana teraz w odwrotnej kolejnosci
    wnosza o anulowanie tamtego wyroku to co do tego ma moj aktualny majatek i
    dochody. Sad sie zbiera o ile w ogole musi, zasadza/decyduje o co wnosza
    obie strony ( zgodnie ) ewentualnie kasuja za swoj cenny czas na to
    przeznaczony, przelany atrament etc.. Maja chyba na to jakis cennik ???
    A ja nawet nie mam zielonego pojecia kto ma wystawic zaswiadczenie o moim
    majatku ? Sam sobie mam napisac co mam czy czego nie mam ? No bo niby kto
    wie co mam poza mna ? Albo mi tu cosik nie tak pachnie a mam wiele przykrego
    doswiadczenia z tym wlasnie sadem... Stad moje pytanie i obawy ! To w ogole
    taka praktyka sadowa czy indywidulany przypadek. Jak inni alimenciarze
    konczyli swoj obowiazek ze wgledu na usamodzielnienie sie dzieciecia ? Mozna
    to w ogole zakonczyc ???
    Jurko

  • 6. Data: 2002-09-02 20:42:17
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jerzy Radzimowski <j...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:al0c1o$fv7$...@a...dialog.net.pl...

    ok. spokojnie wyjasnimy to za chwileczke więc:
    prosże cię po znaku zapytania potwierdz mi tylko ...wtedy będzie wszystko
    jasne...

    > Napisalem do sadu,

    wniosłes do sądu o uchylenie obowiązku alimentacyjnego 6m-cy wstecz tak?

    sad mi przyslal wezwanie na 300 zl </cite> o uiszczenie
    > wpisu pozwu w kwocie...

    sąd wezwał od w/w pozwu o wpis tak? a ty nie składałeś przy składaniu pozwu
    zasw. o dochadach badz pitu za zeszły rok ....?

    </cite>. Kase przeslałem ! Teraz zas, po polroku,
    > kaze znowu starac sie o jakies zaswiadzczenie o posiadanym majatku i
    > zaswiadczenie o dochodach.

    nie składałes dokumentu o swoich dochodach? domniemywam,że ktoś zaniedbał
    tego obowiązku by cię o takowe wezwać...jesli jest tak jak ja wyżej pisze i
    wpis był ustalony z biegu...w takim układzie czyli niewłaściwie...stąd
    wezwanie o usunięcie tego braku bo może wynikać ,że wpis jest zbyt wysoki
    lub zaniżony...

    A ja sie zastanawiam o jaka cholere i co tu sad
    > kombinuje.

    w tym wypadku prawdopodobnie sąd nic nie kombinuje chyba coś spieprzył...i
    tyle...ale to twoj interes w tym by o tym sie dowiedzieć...trudno jest
    stwierdzić z daleka co w trawie piszczy gdy sie nie ma akt przed sobą ty
    masz możliwości je przegladac w sądzie...

    Moja logika chyba nie pasuje do sadowej

    może nie do konca sądowej :-)
> [...]
    kolejnosci
    > wnosza o anulowanie tamtego wyroku to co do tego ma moj aktualny majatek i

    Ma do wpisu :-) bo ty nie jestes zwolniony od kosztów sądowych niby dlaczego
    ktoś ma robić robotę za darmo...płacisz zwolnione ustawowo od kosztów są
    osoby uprawnione do alimentacji ...

    . Sad sie zbiera o ile w ogole musi, zasadza/decyduje o co wnosza
    > obie strony ( zgodnie ) ewentualnie kasuja za swoj cenny czas na to
    > przeznaczony, przelany atrament etc.. Maja chyba na to jakis cennik ???

    w tych sprawach wpis jest wyliczany na bazie dochodu ...to nie jest wpis
    stały ...

    > A ja nawet nie mam zielonego pojecia kto ma wystawic zaswiadczenie o moim
    > majatku ?

    :-) gdzieś wykazujesz swoje dochody ...tak też należy uczynić wzgledem
    sądu...
    są takie dokumenty jak pity czy sie myle :-)

    No bo niby kto
    > wie co mam poza mna ? Albo mi tu cosik nie tak pachnie a mam wiele
    przykrego
    > doswiadczenia z tym wlasnie sadem...

    eh nic już na to nie powiem :-)

> [...]
    > taka praktyka sadowa czy indywidulany przypadek. Jak inni alimenciarze
    > konczyli swoj obowiazek ze wgledu na usamodzielnienie sie dzieciecia ?

    oczywiście sąd musi taką sprawe zbadać i gdy będą ku temu przesłanki to
    uchyli obowiązek alimentacyjny ...
    ty natomiast po uprawomocnieniu się orzeczenia ...zwrócisz sie do sądu o
    tyt. wyk. uchylajacy obowiazek
    i tym samym bedziesz miał czarono na białym ,że prawo sie od ciebie
    odczepiło...

    Sandra

  • 7. Data: 2002-09-03 07:09:17
    Od: "Jerzy Radzimowski" <J...@a...NOTHERE.com>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message
    > ok. spokojnie wyjasnimy to za chwileczke więc:

    > wniosłes do sądu o uchylenie obowiązku alimentacyjnego 6m-cy wstecz tak?

    Dobra - uff, spokojnie. Napisalem wniosek w marcu 2002 i wtedyz wyslalem -
    na czysto - prosze o uchylenie ! Zadne tam wczesniej, no bo niby jak, corka
    ma mi cosik zwracac ??? Fe! Ale od tamtego czasu nie wysylam jej kasy - no
    poza takimi dobrowolnymi - ale nie zeby kazdego 5 miesiaca i w okreslonej
    kwocie. W dwa tygodnie potem, na poczatku kwietnia dostalem wezwanie o
    zaplate bo zwroca wniosek/pozew.

    > sąd wezwał od w/w pozwu o wpis tak? a ty nie składałeś przy składaniu
    pozwu
    > zasw. o dochadach badz pitu za zeszły rok ....?

    Nic wiecej nie skladalem, napisalem wniosek, dolaczylem poswiadczone
    notarialnie oswiadczenie corki ze od roku juz pracuje i zwalnia mnie z
    obowiazku. Kazali zaplacic, zaplacilem w terminie.

> [...]
    > wpis był ustalony z biegu...w takim układzie czyli niewłaściwie...stąd
    > wezwanie o usunięcie tego braku bo może wynikać ,że wpis jest zbyt wysoki
    Od razu walneli mnie na kwote, niczego wiecej nie chcieli to co mialem
    wysylac.Zaplacilem nie protestowalem ze za drogo.A chyba ze uznali, ze to
    zbyt malo.. Rozumiem. Po 15 latach placenia alimentow chce miec czyste
    konto. W koncu to bylo tylko/az 3 stowki.

> [...]
    > stwierdzić z daleka co w trawie piszczy gdy sie nie ma akt przed sobą ty
    > masz możliwości je przegladac w sądzie...

    <CIACH>
    Acha, czyli moge sobie pojechac na ten drugi koniec Polski, wejsc do sadu i
    poprosic o kwity i ewentualnie zapytac co uone w tym sadzie kombinuja ?
    Wniokuje z tego co napisalas, ze cosik chyba spieprzyli i teraz sie ratuja
    bo powiini poprosic kwitek o dochodach i wzgledem tego wyliczyc ile mi
    przywalic na wejscie a ile za narade nad moim losem. Inna sprawa ze to dla
    mnie nie ma sensu bo cena za debatowanie nad czyims losem chyba jest
    niezalezna od zawartosci jego portfela. Wcale nie mam zamiaru uchylac sie
    od zaplaty za czynnosci sadowe znaczy upraszac sie o ulge 8-))) Tylko jak to
    sadowi powiedziec ze ja tylko chce miec teraz i na przyszlosci spokoj.

    > :-) gdzieś wykazujesz swoje dochody ...tak też należy uczynić wzgledem
    sądu...są takie dokumenty jak pity czy sie myle :-)

    Dochody tak, wezme zaswiadczenie z pracy o zarobkach ewentualnie cala
    historie w PITACH - tyle ze napisali ze zaswiadczenie o dochodach I stanie
    majatkowym. No wlasnie, kto poswiadczy ze moim majatkiem sa te dwa garnitury
    z prawej strony szafy a trzeci to juz sluzbowy ??
    Dzieki za info, ciut bardziej spokojnie zaczynam o tym myslec !
    Jurko

  • 8. Data: 2002-09-03 08:03:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jerzy Radzimowski <J...@a...NOTHERE.com> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:al1n63$k29$...@n...tpi.pl...

    ojoj nie przesadzaj...składa się wniosek/pozew do sądu ...a sąd powinien
    wezwać na samym początku o zaświadczenie o dochodach by wyliczyć wpis...nie
    zrobiła tego jakaś pinda tylko pospieszono sie i wezwano teraz by wszystko
    grało ,by nie było w sprawie uchybienia wzywają o zaswiadczenie o dochodach
    i stanie majątkowym...pit i inf.ze innego nie posiadasz ponieważ musiałbys
    sobie sam wystawić w związku z tym przedst.pit a oświadczenie o stanie
    majątkowym piszesz odręcznie ...posiadam ,moim jednym żródłem utrzymania
    jest itd.itd. ,żadna filozofia ....
    a co do miejscowości w ,której mieści się siedziba sądu też nie wymyslaj
    wystarczy jak zawnioskujesz o przesłuchanie cie w drodze pomocy sądowej na
    okoliczność złożonego pozwu.. i problem masz z głowy ...twój sąd w miejscu
    zam. cię wezwie i wyslucha a protokoł przesle do sądu wzywającego...

    Sandra

  • 9. Data: 2002-09-03 08:27:22
    Od: "Jerzy Radzimowski" <J...@a...NOTHERE.com>

> [...]
    > wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:al1n63$k29$...@n...tpi.pl...
    >
    > ojoj nie przesadzaj...składa się wniosek/pozew do sądu ...a sąd powinien

    Dzieki za wszystko !
    Naprawde dzieki wielkie, trza mnie opiorkac abym sie uspokoil. Juz spokojnie
    sobie poczekam do sprawy i nie bede obgzyzal pazowrow po lokcie 8=))
    Dzieki
    Jurko

  • 10. Data: 2002-09-03 08:40:57
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > potrzebne to jest do ustalenia wpisu od wniesionej sprawy o uchylenie
    > obowiązku to nie wybryk sędziowski to uregulowane jest ustawą...i żeby
    > obliczyć wpis od sprawy potrzebne jest twoje zaświadczenie...

    Dlaczego wpis liczy się w zależności od dochodu, a nie wysokości
    alimentów?

    KG