  • 1. Data: 2007-12-07 10:13:55
    Temat: działalaność gospodarcza a Fundusz Pracy
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Witam,
    Mam pytanie. Być może będziecie w stanie mi pomóc.
    Czy składkę na Fundusz Pracy, w przypadku osoby prowadzącej
    nieulgową DG:
    1) traktujemy jako koszt uzyskania przychodu - w związku z tym wpisujemy ją
    do księgi przychodów-rozchodów
    2) nie wpisujemy jej do księgi i traktujemy jak składki na ubezpieczenie
    społeczne (sumujemy kwoty w odpowiednim polu formularza PIT)
    Obie opcje dają takie same kwoty podatku do wyliczenia, ale pozostają inne
    zapisy w dokumentach.

    Wg tego co można przeczytac na www.twoja-firma.pl,
    składka na Fundusz Pracy stanowi koszt uzyskania przychodu z działalności
    gospodarczej - jednak słyszałam różne opinie na ten temat.

    A jakie sa wasze?
    Będę wdzięczna za pomoc.

    pozdr
    o.

  • 2. Data: 2007-12-07 10:16:16
    Temat: Re: działalaność gospodarcza a Fundusz Pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ostryga pisze:
> [...]
    > społeczne (sumujemy kwoty w odpowiednim polu formularza PIT)
    > Obie opcje dają takie same kwoty podatku do wyliczenia, ale pozostają inne

    1.

    > Wg tego co można przeczytac na www.twoja-firma.pl,
    > składka na Fundusz Pracy stanowi koszt uzyskania przychodu z działalności
    > gospodarczej - jednak słyszałam różne opinie na ten temat.

    Jakie opinie? Podasz przepisy regulujące to inaczej?

    > A jakie sa wasze?
    > Będę wdzięczna za pomoc.

    Nie wiem czy to Ty, ale post z tym pytaniem był już zadany w
    ostatnich dniach, chyba na .podatki

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-07 10:28:57
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    > 1.

    > Jakie opinie? Podasz przepisy regulujące to inaczej?

    > Nie wiem czy to Ty, ale post z tym pytaniem był już zadany w ostatnich
    > dniach, chyba na .podatki

    tak. to ja.
    nie zauwazylam, byś mi tam odpowiedział. :)

    musze po prostu byc na 100 proc. pewna jak to rozliczac.
    a odpowiedzi na podatkach nie byly dla mnie dosc jasne/jednoznaczne.
    co do kwestii prawno podatkowych jestem nadzwyczaj ciemną istotą i trzeba mi
    dlugo i wiele razy tlumaczyc o co chodzi. ;)
    opcję 2 wskazali mi pracownicy Urzedu Podatkowego, ktorych rady zasięgałam.
    w kazdym razie dzieki za opinie. Robie sie coraz bardziej pewna co do opcji
    1.

    pozdr.
    o.

  • 4. Data: 2007-12-08 10:28:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, ostryga wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    >

    > tak. to ja.
    > nie zauwazylam, byś mi tam odpowiedział. :)
    >
    > musze po prostu byc na 100 proc. pewna jak to rozliczac.

    I oczekujesz, że proporcja ilości głosów będzie właściwym miernikiem
    "prawidłowości" odpowiedzi?
    :O

    > a odpowiedzi na podatkach nie byly dla mnie dosc jasne/jednoznaczne.

    A przepisy? ;)
    Przecież to *przepisy* nas obowiazują, a nie czyjeś opinie.

    pzdr, Gotfryd