  • 1. Data: 2007-12-07 09:16:07
    Temat: Nadplata
    Od: Rajmund Sykulski <b...@k...agh.edu.pl>

    Witam!
    Mam pytanie jak wyglada prawnie sytuacja kiedy pracodawca zaplaci
    pracownikowi wiecej niz powinien przez jakas pomylke - co w takim
    wypadku moze, a co musi zrobic pracownik.
    Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za odpowiedzi
    Rajmund

  • 2. Data: 2007-12-07 09:41:27
    Temat: Re: Nadplata
    Od: <a...@m...nie-spamuj.pl>

    Użytkownik "Rajmund Sykulski" <b...@k...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:fjb30l$kor$1@news.agh.edu.pl...
> [...]
    > moze, a co musi zrobic pracownik.
    > Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za odpowiedzi

    Witam,

    Powinien ODDAĆ bez względu na to kim jest i jaki jest pracodawca -
    nawet jeśli jest szują - tak nakazuje uczciwość i jakiekolwiek zasady
    moralne.
    W tym wypadku sądzę, że prawo to sprawa drugorzędna.

    Ares

  • 3. Data: 2007-12-07 09:42:20
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

> [...]
    > moze, a co musi zrobic pracownik.
    > Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za odpowiedzi

    Pracownik musi sie cieszyc, krotko ale napweno,a pracowdawca niech idzie na
    konsultacje do ksiedza czy jego pomylka nie byla kara (spradwiedliwa) za
    chciwosc

    PAbloGT

  • 4. Data: 2007-12-07 12:30:47
    Od: Rajmund Sykulski <b...@k...agh.edu.pl>

    PabloGT napisał(a):
> [...]
    > konsultacje do ksiedza czy jego pomylka nie byla kara (spradwiedliwa) za

    a tak na powaznie to jak sie maja do tego jakies przepisy prawne jesli
    takie sa?

  • 5. Data: 2007-12-07 12:34:51
    Od: Rajmund Sykulski <b...@k...agh.edu.pl>

    a...@m...nie-spamuj.pl napisał(a):
> [...]
    > moralne.
    > W tym wypadku sądzę, że prawo to sprawa drugorzędna.

    A jesli nie ma z czego oddac

  • 6. Data: 2007-12-07 12:37:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rajmund Sykulski pisze:

    > a tak na powaznie to jak sie maja do tego jakies przepisy prawne jesli
    > takie sa?

    Pracownik powinien zwrócić, ponieważ otrzymał coś, co mu się nie
    należy. Regulują to przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu. Te same
    przepisy ustalają, że prawo do zwrotu wygasa, jeśli będą spełnione warunki:

    "Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten,
    kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
    wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    był liczyć się z obowiązkiem zwrotu."

    Reguluje to kodeks cywilny, art. 405 - 414kc.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2007-12-07 12:51:35
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 07-12-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'a...@m...nie-spamuj.pl' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

    > Powinien ODDAĆ bez względu na to kim jest i jaki jest pracodawca -
    > nawet jeśli jest szują - tak nakazuje uczciwość i jakiekolwiek zasady
    > moralne.

    A jeśli to była premia albo nagroda?

    --
    TomaSz.