  • 1. Data: 2003-03-04 22:27:01
    Temat: Spadek - mieszkanie
    Od: "---= Janusz =---" <N...@p...fm>

    Witam wszystkich !
    Mam pytanie - jestem jedynym potomkiem swoich rodziców - rok temu zmarł mi
    ojciec i za tydzien mam sprawę spadkowa - mieszkanie o powierzchni 50 m2
    jest dzielone pomiedzy mnie a moja matke - tzn oczywiscie tylko ta polowa
    mojego ojca jest dzielona
    Powiedzcie mi dobrzy ludzie co mam zrobic aby zaplacic mozliwie najmniejszy
    podatek - zaznaczam ze z matka idzie sie dogadac i nawet caly ten spadek
    dalaby mi - ale czy jest sens ?????
    Jakie sa warunki takiego spadku i jakie oplaty / podatki za tym ida ?
    Mieszkanie jest w rzeszowie wiec 1m2 kosztuje okolo 2000 zl.
    HELP
    Z gory dzieki

    PS. Czy moge pisac podanie czy prosbe o wogule nie placenie podatku jesli
    mam zamiar w ciagu roku sprzedac to mieszkanie razem z matka i kupic dom ???
    ( a co jesli np mieszkanie sprzedam za 100000 a dom bedzie mnie kosztowal
    70000 ? - czy od tej reszty 30000 bede musial zaplacic podatek ? )

  • 2. Data: 2003-03-04 23:50:30
    Temat: Re: Spadek - mieszkanie
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "---= Janusz =---" <N...@p...fm> wrote in message
    > PS. Czy moge pisac podanie czy prosbe o wogule nie placenie podatku jesli
    > mam zamiar w ciagu roku sprzedac to mieszkanie razem z matka i kupic dom
    ???

    Matkę chcesz sprzedać, niewdzięczniku. :-)
    Przepraszam, że żartuję, ale to tak fajnie zabrzmiało.
    Jeżeli dokopię się jutro do przepisów to ci odpowiem.
    Chyba, że ktoś jest na topie i będzie szybszy.
    W każdym razie ja bym sie nie martwił, za dużo tego nie będzie.

  • 3. Data: 2003-03-05 07:37:27
    Od: "skuter" <skuter@wywalto_op.pl>

    ustawa jest na stronach rzeczpospolitej

    w uproszczeniu
    jesli nie masz innego mieszkania to podatku nie placisz
    jesli masz to placisz

> [...]
    > ( a co jesli np mieszkanie sprzedam za 100000 a dom bedzie mnie kosztowal
    > 70000 ? - czy od tej reszty 30000 bede musial zaplacic podatek ? )

    jesli dobrze pamietam to przejmujac spadek bez oplat podatkowych deklarujesz
    , ze bedziesz tam mieszkal jeszcze 5 (?) lat

  • 4. Data: 2003-03-05 10:57:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "skuter" <skuter@wywalto_op.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > jesli dobrze pamietam to przejmujac spadek bez oplat podatkowych
    deklarujesz
    > , ze bedziesz tam mieszkal jeszcze 5 (?) lat

    ale mozna sprzedac i srodki uzyskane ze sprzedazy przeznaczyc na cele
    mieszkaniowe.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-03-05 15:40:21
    Od: "---= Janusz =---" <N...@p...fm>

    > deklarujesz
    >
    > ale mozna sprzedac i srodki uzyskane ze sprzedazy przeznaczyc na cele
    > mieszkaniowe.

    Na poczatek dzieki wszystkim za wstepna pomoc !
    Mam drugie mieszkanie w innym miescie w ktorym aktualnie mieszkam - chce
    sprzedac obydwa i za cala kase kupic dom - i co ja mam zrobic w takim
    przypadku ?
    Chyba mnie podatek konkretny nie ominie jednak ! ???

  • 6. Data: 2003-03-06 08:29:47
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    Kolodko Ci nie popusci :):):):):)

  • 7. Data: 2003-03-06 22:32:22
    Od: "---= Janusz =---" <N...@p...fm>

    help !

  • 8. Data: 2003-03-08 10:23:54
    Od: "---= Janusz =---" <N...@p...fm>

    Czy jest ktokolwiek kto mi pomoże ?
    Sprawe w sadzie mam na 10 marca czyli juz na ten poniedzialek - i nie wiem
    co robic !
    HHEELLPP !!

  • 9. Data: 2003-03-12 06:40:49
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "---= Janusz =---" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy jest ktokolwiek kto mi pomoże ?
    > Sprawe w sadzie mam na 10 marca czyli juz na ten poniedzialek - i nie wiem
    > co robic !
    > HHEELLPP !!

    ale oszczędny w wypowiedzi. Szkot jakiś czy inny sknera słowna?

    Stan_Z

  • 10. Data: 2003-03-12 15:48:25
    Temat: Odp: Spadek - mieszkanie
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik skuter <skuter@wywalto_op.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4492e$q2h$...@f...man.torun.pl...
    > ustawa jest na stronach rzeczpospolitej
    >
    > w uproszczeniu
    > jesli nie masz innego mieszkania to podatku nie placisz
    > jesli masz to placisz

    ie płacisz pod warunkiem ze jescze [przez 5 lat bedziesz mieszkac w tym
    mieszkaniu i go nie sprzedasz ani nie zrobisz z niego darowizny. W
    przeciwnym razie podatek musisz zapłacic

    Danuta