  • 1. Data: 2003-01-07 09:35:43
    Temat: dwa pytania: ślub i podatki
    Od: "qrczak" <q...@p...onet.pl>

    Pytanie 1:
    Jakie dokumenty musi dostarczyć do USC osoba, która jest rozwodnikiem, a
    chce popełnić jeszcze raz ten "błąd"?

    Pytanie 2:
    Czy można się rozliczyć jako rodzic samotnie wychowujący dziecko, jeżeli
    rozwód miał miejsce w ubiegłym roku (2002), w marcu?

    Za ewentualne porady z góry strasznie bardzo dziękuję
    Qr.

  • 2. Data: 2003-01-07 11:01:28
    Temat: Re: dwa pytania: ślub i podatki
    Od: c...@p...onet.pl

    > Pytanie 2:
    > Czy można się rozliczyć jako rodzic samotnie wychowujący dziecko, jeżeli
    > rozwód miał miejsce w ubiegłym roku (2002), w marcu?

    Możesz rozliczyć się jako osoba samotnie wychowująca, nie ma tu bowiem wymogu,
    abyś samotnie wychowywał dziecko w ciągu całego roku podatkowego.

    Ciacho

  • 3. Data: 2003-01-07 11:29:30
    Od: Pułapa Krzysztof <j...@n...ceti.pl>

    > Możesz rozliczyć się jako osoba samotnie wychowująca, nie ma tu bowiem wymogu,
    > abyś samotnie wychowywał dziecko w ciągu całego roku podatkowego.

    Jestes pewien ? Podasz zrodlo ? Bo np. trzeba byc caly rok malzenstwem,
    zeby sie rozliczyc razem ...

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 4. Data: 2003-01-07 12:57:48
    Od: c...@p...onet.pl

    > Jestes pewien ?

    Oczywiście.

    >Podasz zrodlo ?

    Art. 6 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    >Bo np. trzeba byc caly rok malzenstwem,
    > zeby sie rozliczyc razem ...

    No tak, tyle, że w tym przypadku ustawa wyraźnie o tym stanowi - " Małżonkowie
    podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, między
    którymi istnieje wspólność majątkowa, pozostający w związku małżeńskim przez
    cały rok podatkowy...".

    Co do osób samotnie wychowujących dzieci nie ma takiego wymogu, bowiem "Art. 6
    ust. 4. Od osób samotnie wychowujących w ROKU podatkowym:". Nie ma tu takiego
    wymogu jak przy rozliczaniu małżeństwa. Aby skorzystać z tej formy rozliczenia
    możesz samotnie wychowywać dziecko zarówno cały rok, jak i jeden dzień.

    Ciacho

  • 5. Data: 2003-01-07 19:30:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik qrczak napisał:

    >Pytanie 1:
    >Jakie dokumenty musi dostarczyć do USC osoba, która jest rozwodnikiem, a
    >chce popełnić jeszcze raz ten "błąd"?

    Zaświadczenie od psychiatry? :-)
    Nikt normalny nie zawiera związku małżeńskiego, jeżeli już to poznał na
    własnej skórze :-)

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 6. Data: 2003-01-07 19:37:16
    Temat: Odp: dwa pytania: ślub i podatki
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avf9s1$7g9$...@s...bnet.pl...
    > Użytkownik qrczak napisał:

    > Zaświadczenie od psychiatry? :-)
    > Nikt normalny nie zawiera związku małżeńskiego, jeżeli już to poznał na
    > własnej skórze :-)

    bzdury gadasz :-) jak poznasz Izolde to zapomnisz ,że taki specjalista
    istnieje hehe

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-08 22:02:09
    Temat: Re: Odp: dwa pytania: ślub i podatki
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sandra napisał:

    >bzdury gadasz :-) jak poznasz Izolde to zapomnisz ,że taki specjalista
    >istnieje hehe

    E, chiba nie... Ja bym się już nigdy nie ożenił... Raz wystarczy aż nadto...

  • 8. Data: 2003-01-09 07:50:21
    Od: "qrczak" <q...@p...onet.pl>

    > Zaświadczenie od psychiatry? :-)
    To już mam. Mam również świadectwo szczepienia przeciw wściekliźnie... ;o)))
    Więc interesują mnie jeszcze inne dokumenty potrzebne rozwodnikowi do ślubu.

    > Nikt normalny nie zawiera związku małżeńskiego, jeżeli już to poznał na
    > własnej skórze :-)
    Pokaż psychiatrę, który stwierdzi, że przeciętny normalny jest naprawdę
    normalny... hihi
    Qr

  • 9. Data: 2003-01-09 07:52:28
    Od: "qrczak" <q...@p...onet.pl>

    > bzdury gadasz :-) jak poznasz Izolde to zapomnisz ,że taki specjalista
    > istnieje hehe
    Może właśnie pozna Izoldę u pana specjalisty od ludzkiej kondycji
    psychicznej? ;o))))
    Qr