  • 1. Data: 2003-01-07 08:10:07
    Temat: Jak zalozyc fundacje?
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    Czy ktos ma jakies doswiadczenie jak podejsc do sprawy
    zalozenia fundacji charytatywnej? Jak to wyglada od strony
    prawnej? Wszelkie inne wskazowi i doswiadczenia takze bardzo
    mile widziane.

    Pozdrawiam
    Magge

  • 2. Data: 2003-01-07 09:04:33
    Temat: Re: Jak zalozyc fundacje?
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    Uzytkownik "Magge" <m...@p...onet.pl> napisal
    > Czy ktos ma jakies doswiadczenie jak podejsc do sprawy
    > zalozenia fundacji charytatywnej? Jak to wyglada od strony
    > prawnej? Wszelkie inne wskazowi i doswiadczenia takze bardzo
    > mile widziane.

    1. Musisz znalezc notariusza, ktory przestrzega ustawowego zapisu i
    sporzadzi akt fundacyjny bezplatnie.
    2. Pojsc do notariusza i sporzadzic akt fundacyjny, ktory okresli cel
    fundacji, nazwe, itd.
    3. Potem idziesz do swojego KRS, bierzesz odpowiedni druk, wypelniasz,
    dolaczasz odpis aktu notarialnego i statut. I uzbrajasz sie w cierpliwosc.
    Jesli fundacja nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej, to rejestracja idzie
    bardzo szybko, jesli tak, to musisz liczyc sie z tym, ze sad dosc mocno
    przetrzepie statut, zeby sie nie pokrywaly formy dzialalnosci statutowej i
    gospodarczej.
    4. Po uzyskaniu postanowienia o wpisie do rejestru fundacji idziesz do
    Wojewodzkiego Urzedu Statystycznego, wystepujesz o REGON, potem zakladasz
    rachunek biezacy w banku, a potem rejestrujesz sie w Urzedzie Skarbowym.
    5. W statucie musisz okreslic ministra wlasciwego do nadzoru nad fundacja,
    jesli ma ona miec zasieg ogolnopolski, jesli nie - to wlasciwy jest
    wojewoda. Sad po wpisaniu do rejestru przesle do ministra informacje o tym.
    Z doswiadczenia wiem, ze dobrze sie skontaktowac z urzednikiem, ktory w
    ministerstwie lub u wojewody bedzie sie tym zajmowal, porozmawiac, na ogol
    trzeba jeszcze przeslac kopie statutu, itp.
    6. Polecam Ci odwiedzenie www.ngo.pl. Znajdziesz tam wzory dokumentow,
    adresy KRS, itp.

    A tak swoja droga - juz na priv, bo to NTG, czym ma sie zajmowac fundacja?
    Bo ja sam kieruje fundacja wlasnie.

    Pozdrowienia,
    Kuba

    --

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl