  • 1. Data: 2008-06-30 16:57:25
    Temat: Zabezpiecznie pozyczki hipotecznej
    Od: "Marcin K." <m...@w...pl>

    Mam zamiar ubiegac sie o pozyczke hipoteczna. Niby prosta sprawa. Kwota
    pozyczki to ok 30% wartosci mieszkania, ktore bedzie stanowic
    zabezpieczenie, ale ... jest problem. To mieszkanie jeszcze jakis czas temu
    bylo spoldzielcze wlasnosciowe (bez KW), a kilka dni temu podpisalem umowe
    ustalenia odrebnej wlasnosci i zostal zlozony wniosek o zalozenie KW. Tak
    wiec idac do banku proszac o pozyczke jako dokumenty do zalozenia
    zabezpieczenia mam przygotowac?
    1. akt wlasnosci spoldzielczego prawa + zaswiadzcenie ze spoldzielni
    potrzebne do zalozenia KW
    2. akt ustalenia odrebnej wlasnosci

    ad. 1 - spoldzielnia chyba mi juz nie wyda stosownego zaswiadczenia bo w ich
    aktach bedzie info ze podpisano ustalenie odrebnej wlasnosci? Poza tym
    zakladac druga KW gdy zostal juz zlozony wniosek po umowie ustalenia
    odrebnej wlasnosci?
    ad. 2 - sam akt notarialny nie stanowi chyba jeszcze prawa wlasnosci, ktore
    powstanie dopiero po zalozeniu KW?

    Ktos ma jakis pomysl co z tym fantem poczac?