  • Data: 2021-10-16 11:23:51
    Temat: duplikat faktury
    Od: Harpo M <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowni Państwo,
    proszę o pomoc w następującej sprawie:
    instytucja finansowa w tym roku wystąpiła do mnie, że jeżeli przedstawię im faktuę
    vat od kontrahenta dokonają zworotu poniesionych kosztów, które poniosłem w 2008
    roku. Ponieważ nie posiadałem już oryginału tej faktury zwróciłem się do kontrahenta
    o wystawienie duplikatu, który mi wystawił. Kiedy przedstawiłem duplikat faktury
    wspomnianej instytucji stwierdzili, że duplikat faktury nie jest dla nich tym samym
    co oryginał i na jego podstawie nie dokonają zwrotu środków. Chcę zatem zadać pytanie
    czy w prawie istnieje zapis stwierdzający iż duplikat faktury musi być traktowany na
    prawach oryginału bądź, czy istnieje podstawa do możliwości odmowy uznania duplikatu
    faktury za torżsamy z oryginałem?