  • 1. Data: 2003-08-28 12:03:44
    Temat: drzewa na działce
    Od: karl<z...@w...pl>

    Mój sąsiad ma posadzone wysokie drzewo owocowe zaraz przy mojej
    działce. Bardzo mi ono przeszkadza, a on nawet nie chce go trochę
    ściąć. Czy jest jakieś prawo, które mówi o min. odległości takich drzew
    od płotu?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-08-28 12:25:13
    Temat: Re: drzewa na działce
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "karl" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działce. Bardzo mi ono przeszkadza, a on nawet nie chce go trochę
    > ściąć. Czy jest jakieś prawo, które mówi o min. odległości takich drzew

    nie ma... ani od plotu ani od granicy dzialki....

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-08-28 12:32:45
    Od: "kac" <k...@t...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl>, w poście:
    biks1m$dfn$...@g...uci.agh.edu.pl napisał(-a) m.in.:

    > nie ma... ani od plotu ani od granicy dzialki....

    Ale kiedyś słyszłem, że jeśli drzewka przychodza na Twoją stronę to
    możesz zbierać sobie te owoce, które spadną na Twoją działkę oraz te
    które wisza nad Twoja działką. Możez zażądać także przycięcia tych
    gałęzi, które przechodzą na Twoją działkę. Jeśli sąsiad ich nie
    przytnie to możesz to zrobić sam!! Ale uważaj by nie uszkodzić mu
    drzewa.

  • 4. Data: 2003-08-29 00:33:52
    Temat: Re: Re: drzewa na działce
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bikspd$eem$1@inews.gazeta.pl>, kac wrote:
    > Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl>, w poœcie:

    > Ale kiedyœ słyszłem, że jeœli drzewka przychodza na Twojš stronę to
    > możesz zbierać sobie te owoce, które spadnš na Twojš działkę oraz te
    > które wisza nad Twoja działkš. Możez zażšdać także przycięcia tych
    > gałęzi, które przechodzš na Twojš działkę. Jeœli sšsiad ich nie
    > przytnie to możesz to zrobić sam!! Ale uważaj by nie uszkodzić mu
    > drzewa.

    KC:
    Art. 148. Owoce spadłe z drzewa lub krzewu na grunt sąsiedni stanowią jego
    pożytki. Przepisu tego nie stosuje się, gdy grunt sąsiedni jest
    przeznaczony na użytek publiczny.

    Art. 149. Właściciel gruntu może wejść na grunt sąsiedni w celu usunięcia
    zwieszających się z jego drzew gałęzi lub owoców. Właściciel sąsiedniego
    gruntu może jednak żądać naprawienia wynikłej stąd szkody.

    Art. 150. Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
    przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
    zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do ich
    usunięcia.

    PS. Ustawa poprawnie kodowanie polskich znaczków.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-08-29 01:08:56
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

> [...]

    zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do ich

    PS. Ustaw poprawnie kodowanie polskich znaczków.

    --
    Marcin