    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: drzewa na działce
    Date: Fri, 29 Aug 2003 08:33:52 +0800

    In article <bikspd$eem$1@inews.gazeta.pl>, kac wrote:
    > Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl>, w poœcie:

    > Ale kiedyœ słyszłem, że jeœli drzewka przychodza na Twojš stronę to
    > możesz zbierać sobie te owoce, które spadnš na Twojš działkę oraz te
    > które wisza nad Twoja działkš. Możez zażšdać także przycięcia tych
    > gałęzi, które przechodzš na Twojš działkę. Jeœli sšsiad ich nie
    > przytnie to możesz to zrobić sam!! Ale uważaj by nie uszkodzić mu
    > drzewa.

    KC:
    Art. 148. Owoce spadłe z drzewa lub krzewu na grunt sąsiedni stanowią jego
    pożytki. Przepisu tego nie stosuje się, gdy grunt sąsiedni jest
    przeznaczony na użytek publiczny.

    Art. 149. Właściciel gruntu może wejść na grunt sąsiedni w celu usunięcia
    zwieszających się z jego drzew gałęzi lub owoców. Właściciel sąsiedniego
    gruntu może jednak żądać naprawienia wynikłej stąd szkody.

    Art. 150. Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
    przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
    zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do ich
    usunięcia.

    PS. Ustawa poprawnie kodowanie polskich znaczków.

    --
    Marcin