  • 1. Data: 2006-02-21 18:42:09
    Temat: droga spółdzielni a wspólnota mieszkaniowa
    Od: "poznaniak" <p...@w...gazeta.pl>

    Witam,
    istnieje spółdzielnia mieszkaniowa, która posiada osiedle złożone z 9
    niewielkich budynków (po 15 mieszkań).
    Wokół osiedla prowadzi droga, z której korzystają wszyscy mieszkańcy. Droga
    leży na gruncie spółdzielni i jest niezbędna do dojazdu do poszczególnych
    budynków. Zgodnie z odpowiednią ustawą spółdzielnia przygotowała dokumenty
    niezbędne do wyodrębnienia własności lokali, przy czym każdemu budynkowi
    przypisała grunt leżący bezpośrednio pod tym budynkiem, bez udziału w
    drodze.
    W "moim" budynku chcę podjąć działania na rzecz powołania wspólnoty
    mieszkaniowej, ale spotykam się z argumentem, że po wyodrębnieniu
    spółdzielnia zacznie pobierać od wspólnoty opłatę za użytkowanie wspomnianej
    drogi (przejazd i parking na poboczu).
    Czy taki argument jest zasadny ? Wydaje mi się, że nie, ale nie mam
    "mocnych" kontrargumentów.
    Dodam, że spółdzielnia (jak to spółdzielnia) jest wyjątkowo perfidna, więc
    trochę rozumiem ludzi, którzy zwyczajnie obawiają się tak dużej zmiany.
    Będę wdzięczny za pomoc,
    pozdrawiam,
    Sławek

  • 2. Data: 2006-02-22 08:57:57
    Temat: Re: droga spółdzielni a wspólnota mieszkaniowa
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-02-21 19:42 +0200, Użytkownik poznaniak napisał :

> [...]
    > spółdzielnia zacznie pobierać od wspólnoty opłatę za użytkowanie wspomnianej
    > drogi (przejazd i parking na poboczu).[ciach]

    Mam podobna sytuacje w bloku, w ktorym mam pomieszczenie gospodarcze.
    Blok ma kawalek drogi gminnej, ktora dochodzi do drogi spoldzielczej.
    Nie da sie wyjechac w inny sposob. I blok placi rocznie spoldzielni 4
    tysiace za mozliwosc korzystania z tego kawalka spoldzielczego.

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    http://labradory.info/

  • 3. Data: 2006-02-22 18:02:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poznaniak" <p...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przygotowała dokumenty niezbędne do wyodrębnienia własności lokali, przy
    > czym każdemu budynkowi przypisała grunt leżący bezpośrednio pod tym

    Tutaj jest pies pogrzebany. Spółdzielnia nie powinna dostac zgody na taki
    podział działek. Przy podziale musi być ustanowiona droga dojścia, a także
    niezbedny grunt wokół do obsługi budynku.