    From: "poznaniak" <p...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: droga spółdzielni a wspólnota mieszkaniowa
    Date: Tue, 21 Feb 2006 19:42:09 +0100

    Witam,
    istnieje spółdzielnia mieszkaniowa, która posiada osiedle złożone z 9
    niewielkich budynków (po 15 mieszkań).
    Wokół osiedla prowadzi droga, z której korzystają wszyscy mieszkańcy. Droga
    leży na gruncie spółdzielni i jest niezbędna do dojazdu do poszczególnych
    budynków. Zgodnie z odpowiednią ustawą spółdzielnia przygotowała dokumenty
    niezbędne do wyodrębnienia własności lokali, przy czym każdemu budynkowi
    przypisała grunt leżący bezpośrednio pod tym budynkiem, bez udziału w
    drodze.
    W "moim" budynku chcę podjąć działania na rzecz powołania wspólnoty
    mieszkaniowej, ale spotykam się z argumentem, że po wyodrębnieniu
    spółdzielnia zacznie pobierać od wspólnoty opłatę za użytkowanie wspomnianej
    drogi (przejazd i parking na poboczu).
    Czy taki argument jest zasadny ? Wydaje mi się, że nie, ale nie mam
    "mocnych" kontrargumentów.
    Dodam, że spółdzielnia (jak to spółdzielnia) jest wyjątkowo perfidna, więc
    trochę rozumiem ludzi, którzy zwyczajnie obawiają się tak dużej zmiany.
    Będę wdzięczny za pomoc,
    pozdrawiam,
    Sławek