  • 1. Data: 2006-04-27 15:41:33
    Temat: dowód osobisty-czy trzeba...?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Mam pytanie w takiej dość błahej kwestii. Otóż jako osoba pełnoletnia posiadam
    dowód osobisty, ale zazwyczaj go przy sobie nie noszę (chyba że akurat wiem, że
    będzie mi potrzebny). Jakiś znajomy stwierdził, że on nosi przy sobie dowód
    zawsze, bo każda osoba pełnoletnia ma taki obowiązek. Czy rzeczywiście?
    Popełniam błąd nie nosząc przy sobie dowodu osobistego przez cały czas? Co by
    mi ewentualnie groziło, gdyby któregoś dnia jakiś policjant postanowił mnie
    wylegitymować (bez żadnego powodu, stwierdziłby, że to rutynowa kontrola), a ja
    nie miałbym przy sobie dowodu?

  • 2. Data: 2006-04-27 17:28:58
    Temat: Re: dowód osobisty-czy trzeba...?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotrek napisał(a):
    > Mam pytanie w takiej dość błahej kwestii. Otóż jako osoba pełnoletnia posiadam
    > dowód osobisty, ale zazwyczaj go przy sobie nie noszę (chyba że akurat wiem, że
    > będzie mi potrzebny).

    Bo nie ma takiej potrzeby

    > Jakiś znajomy stwierdził, że on nosi przy sobie dowód
    > zawsze, bo każda osoba pełnoletnia ma taki obowiązek.

    Kazda osoba pelnoletnia ma obowiazek DO posiadac, ale nie ma obowiazku
    noszenia go zawsze przy sobie.

    > Popełniam błąd nie nosząc przy sobie dowodu osobistego przez cały czas?

    Nie

> [...]
    > wylegitymować (bez żadnego powodu, stwierdziłby, że to rutynowa kontrola), a ja

    Nic by Ci nie grozilo

    Jacek

  • 3. Data: 2006-04-27 17:35:12
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Nic by nie grozilo, kiedys z kumplem samochodem jechalismy , ja jako
    pasazer, byla kontrola i nie mialem dowodu, podyktowalem funkcjonariuszowi
    dane swoje , sprawdzili i git.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 4. Data: 2006-04-28 01:56:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Piotrek napisał(a):

    > Kazda osoba pelnoletnia ma obowiazek DO posiadac, ale nie ma obowiazku
    > noszenia go zawsze przy sobie.

    > Nie

    Jedynie w dziwnych okolicznościach można się narazić na zatrzymanie na
    dołku do czasu ustalenia tożsamości w związku z podejrzeniem o coś.
    Tak więc, jeśli idziesz do sklepu czy wyrzucić śmieci to mniejsza z dowodem,
    ale gdy chodzisz po nocy, czy np. na terenie przygranicznym, to lepiej ten
    dowód przy sobie mieć.

  • 5. Data: 2006-04-28 20:31:04
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Jedynie w dziwnych okolicznościach można się narazić na zatrzymanie na
    > dołku do czasu ustalenia tożsamości w związku z podejrzeniem o coś.

    owszem

    > Tak więc, jeśli idziesz do sklepu czy wyrzucić śmieci to mniejsza z dowodem,
    > ale gdy chodzisz po nocy, czy np. na terenie przygranicznym, to lepiej ten
    > dowód przy sobie mieć.

    ALe nie ma takiego obowiazku :)

    Jacek