  • 1. Data: 2006-04-27 16:15:08
    Temat: konkretny problem z zakr. prawa oświatowego
    Od: "Leon " <m...@N...gazeta.pl>

    Zarys problemu:
    1.9.01. - rozpoczynam pracę w szkole będąc studentem - umowa do 31.08.02.
    1.9.02. - podpisano ze mną kolejną umowę (do 31.08.03), wciąż nie legitymuję
    się dyplomem ukończenia studiów . obrona odbyła się 3.10.03. dyplom mgr jest
    z dnia 18.11.03.absolutorium nie ma tutajnajmniejszego znaczenia.
    1.9.02. - rozpocząłem za zgodą dyrekcji staż na nauczyciela kontraktowego, w
    trakcie którego doniosłem dyplom mgr i zrobiłem p.p. na kursie
    kwalifikacyjnym.
    31.5.03. - kończę staż i w wyniku postępowania kwalifikacyjngo otrzymuję akt
    nadania stopnia n.kontraktowego.
    1.9.03. - rozpoczynam za zgodą dyrekcji staż na nauczyciela mianowanego.
    31.5.06. - planowany termin zakończenia stażu i wszczęcie postępowania
    mającego na celu uzyskanie kolejnego stopnia awansu.

    i tu pojawia się babok:
    otóż szef i inspektor organu nadzorującego zorientowali się, że w momencie
    rozpoczęcia stażu nie posiadałem pełnych kwalifikacji.
    rozumując 1 sposobem:
    postępowanie odbylo się niezgodnie z przepisami o kwalifikacjach
    nauczycieli, czyli jest nieważne. a skoro jest nieważne, to staż się nie
    odbywał.we wrzesniu 2006 moge rozpoczac ewentualnie staż na nauczyciela
    kontraktowego - po 5 latach pracy w szkole z niezłymi wynikami musiałbym
    zacząc od nowa z pensją stażysty i ryzykiem ponoszenia konsekwencji
    finansowych pobierania zawyżonego wynagrodzenia przez kilka lat.
    rozumując 2 sposobem:
    KN nie wspomina, że warunkiem rozpoczęcia stażu jest posiadanie pełnych
    kwalifikacji. owszem mówi o tym, że muszę je posiadać na koniec stażu, a
    takie posiadałem. warunkiem rozpoczęcia stażu jest to abym był nauczycielem,
    a przecież byłem. więc wszystko jest ok.
    rozumujac 3 sposobem:
    skoro mam w ręku akt nadania st. nauczyciela kontraktowego toposiada on moc
    prawną - warunkiem jego uzyskania było wg KN posiadanie przez mnie pełnych
    kwalifikacji i uzyskanie akceptacji komisji. więc wszystkojest ok.

    który sposób rozumowania należy obrać?