  • 31. Data: 2009-03-30 13:53:59
    Temat: Re: dość dziedziczenia długów!!!
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@o...pl wrote:

    > Jestem laikiem prawnym, więc może Cię smieszyć, co napisałem.
    > Rozumiem wiec, że nie musze sie martwić długami, jakie narobia sobie
    > mój ojciec, czy brat, których nie widziałem pare lat, nie wiem czy i
    > gdzie i z kim (jeszce) żyją (choc chyba nie powinno miec to znaczenia)
    > i nie chcę mieć udziału w ich spadkach? Tak byłoby logicznie i
    > sprawiedliwie!
    > Bo w przeciwnym wypadku nie rozumiem twoich złośliwych
    > komentarzy....

    tak,
    masz dwie możliwości
    zrzec się dziedziczenia teraz
    odrzucic spadek po ich śmierci.

  • 32. Data: 2009-03-30 13:58:55
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Żartujesz? Drobnica? Jaka drobnica! Dłużnik zostawił samochód,
    > mieszkanie i tyle. Resztą rodzina się zajmie i nikt nie będzie śmieci ze
    > strychu dłużnika dawał do liczenia komornikowi, choćby nawet byłaby to
    > kolekcja znaczków z XIX wieku.

    Tak na logikę, to mi takie działanie podpada pod zatajenie majątku.

    Bo nie jestem pewien, jaka jest w tym względzie sytuacja prawna, ale
    zgodne z prawem, to mi się to zdecydowanie nie wydaje.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 33. Data: 2009-03-30 14:25:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl pisze:

    > Kali nie brac - brat/ojciec/siostra kalego
    > wziąć !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kali brać spadek więc kali płacić długi.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 34. Data: 2009-04-02 10:27:56
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik BK napisał:

    > Ale jesli chcesz mozesz poznac majatek przed przyjeciem spadku,
    > zreszta zawsze mozesz brac "z dobrodziejstwem inwentarza" i najwyzej
    > wyjdziesz na zero... Wiec w czym problem?
    >
    > Hipoteki sa przeciez jawne.

    A co z kontami bankowymi?
    Dziadek miał konto bankowe, ale nie wiadomo, czy był na plusie, czy na
    minusie, a bank rozmawiać nie chce.
    Ktoś kiedyś tu pisał o takiej sytuacji ale chyba nie pisał, jak z tego
    wybrnął.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik