  • 1. Data: 2009-03-27 16:03:34
    Temat: moge pozwać do sądu za oszustwo ?? Jakie mam szanse
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Od 2 lat wynajmuje pomieszczenie pod sklep i w umowie mam zapis 1000zł
    czynsz.
    Osoba która mi wynajmuje lokal poinformował mnie iż mam płacić podatek od
    nieruchomości ponieważ korzystam z lokalu i taki jest obowiązek osoby która
    wynajmuje, nic nie podejrzewając przez cały rok 2007 oraz 2008 płaciłem owy
    podatek. W tym roku dowiedziałem się iż osobą płacącą podatek od
    nieruchomości jest właściciel i się poinformowałem że nie będe płacił gdyż
    jest to w jego roli i że czuje się oszukany. Stwierdziłem iż w okresie od
    01.2007 do 12.2008 w ten sposób wyłudzono odemnie okolo 3000zł.

    W jaki sposób domagać się zwrotu owej kwoty:
    1. Nie zapłacić mu za trzy miesiące i poinformowac go na piśmie iż owa kwota
    została zapłaconwa w postaci podatku od nieruchomości??
    2. Oddać sprawe do sądu i domagać się zwrotu wyłudzonej kwoty wraz z
    odsetkami ustawowymi za owy okres (posiadam wszelki kwitki potwierdzajace
    wpłatę za podatek od nieruchomości)

  • 2. Data: 2009-03-27 16:16:04
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawowymi za owy okres (posiadam wszelki kwitki potwierdzajace wpłatę za

    Oczywiście, że wyrównaj to sobie w czynszu, ale uważaj jak masz w umowie, czy
    jak nie zapłaciśz kilka miesięcy, nie wypowie ci umowy. Najlepiej płać kilka
    miesięcy tylko część czynszu.

    boukun

  • 3. Data: 2009-03-27 16:47:07
    Od: "Dawid" <d...@s...net>

> [...]
    > czy jak nie zapłaciśz kilka miesięcy, nie wypowie ci umowy. Najlepiej płać

    Czyli kwitki potwierdzające wpłatę dla urzedu miasta są wystarczającym
    dowodem wpłaty tego czynszu?
    Jesli mam umowe zawartą w formie iż wypowiedzenie obejmuje 6 miesięcy czy
    wynajmująca osoba mi lokal ma prawo w jakiś sposób szybciej wypowiedzieć
    umowe. Umowa na czas nieokreslony z 6 miesięcznym okresem na wypowiedzenie
    (tak mam okreslone w umowie).

  • 4. Data: 2009-03-27 17:39:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@s...net> napisał w wiadomości

    > Czyli kwitki potwierdzające wpłatę dla urzedu miasta są wystarczającym
    > dowodem wpłaty tego czynszu?

    Oczywiscie.
    jesli figurujesz na nim Ty jak wplacajacy, to mysle, ze dowod
    stupięćdziesięcioprocentowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-03-27 18:47:02
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

> [...]
    > 2. Oddać sprawe do sądu i domagać się zwrotu wyłudzonej kwoty wraz z
    > odsetkami ustawowymi za owy okres (posiadam wszelki kwitki potwierdzajace

    Pod warunkiem że w umowie nie masz zaznaczone że to ty ponosisz koszty
    podatków

  • 6. Data: 2009-03-27 18:55:52
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    > Pod warunkiem że w umowie nie masz zaznaczone że to ty ponosisz koszty
    > podatków

    Na ten temat niema słowa.

  • 7. Data: 2009-03-27 21:39:26
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    boukun pisze:

    > Oczywiście, że wyrównaj to sobie w czynszu, ale uważaj jak masz w
    > umowie, czy jak nie zapłaciśz kilka miesięcy, nie wypowie ci umowy.
    > Najlepiej płać kilka miesięcy tylko część czynszu.

    Najlepszy sposób,żeby w pewnym momencie otrzymać całkowicie uzasadnione
    wypowiedzenie umowy najmu.

    Raczej pomyśl o pkt 2,tylko zapomnij o używaniu słów typu "wyłudzenie".
    nikt od Ciebie niczego nie wyłudził.

    Po prostu napisz, że żądasz zaliczenia na poczet przyszłego czynszu kwot
    nadpłaconych z tytułu podatku. Jak nie zareagują, to napisz, ze
    pójdziesz do sądu o zwrot kwot zapłaconych tytułem podatku
    Potem trzeba zacząć się przygotowywać do sprawy sądowej

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 8. Data: 2009-03-30 08:24:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 18:39:14 +0100, SDD napisał(a):

    > Oczywiscie.
    > jesli figurujesz na nim Ty jak wplacajacy, to mysle, ze dowod
    > stupięćdziesięcioprocentowy.

    A ja się tak niezobowiązująco zastanawiam....

    Biorąc pod uwagę wyroki NSA dotyczące zapłaty czyichś podatków, może on
    wcale tych podatków nie zapłacił ;) Może właściwą drogą byłoby złożenie
    wniosku o zwrot wpłat.

  • 9. Data: 2009-03-30 08:55:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 08:24:06 +0000, jureq napisał(a):

> [...]
    >
    > Biorąc pod uwagę wyroki NSA dotyczące zapłaty czyichś podatków, może on
    > wcale tych podatków nie zapłacił ;) Może właściwą drogą byłoby złożenie

    Przede wszystkim trzeba byłoby obejrzeć co tak naprawdę jest napisane na
    tych kwitach wpłat. Czy np. były to wpłaty gotówkowe czy przelewy.

  • 10. Data: 2009-03-30 10:45:17
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    > Przede wszystkim trzeba byłoby obejrzeć co tak naprawdę jest napisane na
    > tych kwitach wpłat. Czy np. były to wpłaty gotówkowe czy przelewy.

    Były to przelewy bezposrednio na konto urzedu miasta z tytulem podatek od
    gruntow nr posesji: ....... (tam podany numer posesji ktorej dzierzawie)