  • 1. Data: 2008-08-25 06:13:11
    Temat: dokupienie piwnicy a księga wieczysta
    Od: b...@g...com

    Witam :-)

    jakis czas temu kupiłam od dewelopera mieszkanie. Po paru latach
    chciałabym dokupic piwnicę. Jak wygląda sprawa ksiąg wieczystych - czy
    będe mogła "dopisać" piwnice do księgi mieszkania, czy trzeba będZie
    załozyc nowa księge ??

    Dziękuję za pomoc
    Kasia

  • 2. Data: 2008-08-25 20:45:13
    Temat: Re: dokupienie piwnicy a księga wieczysta
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Trochę zależy, czy jest to samodzielny lokal, czy częśc samodzielnego lokalu (np.
    lokalu uzytkowego garazu podziemnego z
    wydzielonymi miejscami parkingowymi na współwłasność), czy może pomieszczenie
    przynależne np. do Twojego mieszkania.

    Ten kijek ma tez drugi koniec: kto wydzielił i od kogo kupujesz piwnice, od
    dewelopera czy od wspólnoty, bo tu bywają schody (nie
    mylic ze schodami;)) i naduzycia gdy ktoś próbuje sprzedawać cudze i co więcej czasem
    mu się to udaje.
    No przynajmniej pobrac pieniadze, a potem sąd wieczystoksięgowy każe się bujać (nie
    mylić z hustawką na placu zabaw;)
    JaC

    -----