  • 1. Data: 2008-08-25 07:52:22
    Temat: [SN] Nick w internecie chroniony jak nazwisko
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Kiedys byl taki watek, gdzie sam zartowalem gdy ktos tam pytal jakie sa
    moga byc sankcje prawne, gdy jeden sie podszywa za drugiego w usenecie
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_fr
    m/thread/3f030fbc226e4446/0423383d4b265baa?hl=pl&tvc
    =1&q=podszywaniec#

    A tu przypadkiem trafilem na taka teze SN-u:

    II CSK 539/07 wyrok
    Sąd: Sąd Najwyższy
    Data: 2008.03.11
    Teza: Nazwa użytkownika, którą posługuje się osoba korzystająca z
    serwisu internetowego podlega ochronie prawnej na takiej podstawie, na
    jakiej ochronie podlega nazwisko, pseudonim lub firma.

    Biul.SN 2008/7/8

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2008-08-25 08:14:14
    Temat: Re: [SN] Nick w internecie chroniony jak nazwisko
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Aug 2008 09:52:22 +0200, kauzyperda napisał(a):

> [...]
    > serwisu internetowego podlega ochronie prawnej na takiej podstawie, na
    > jakiej ochronie podlega nazwisko, pseudonim lub firma.

    Nihil novi.
    Hint: *na takiej podstawie jak*.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-08-25 11:01:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kauzyperda <l...@z...eu> napisal:
> [...]
    > serwisu internetowego podlega ochronie prawnej na takiej podstawie, na
    > jakiej ochronie podlega nazwisko, pseudonim lub firma.

    Hm, a widzisz gdzies tutaj serwis z autoryzacja? ;)
    Bo bez autoryzacji to ten wyrok jest wart mniej niz kartka papieru,
    na ktorym go zapisano. Podobnie jak dwoch ludzi moze miec to samo
    imie i nazwisko, i zaden z nich nie moze sobie roscic wylacznosci.
    Nota bene: sam oslupialem, gdy w Leroy-Merlinie podszedlem do
    goscia o cos zapytac i na jego plakietce zobaczylem swoje dane :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-08-25 11:58:56
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Aug 2008 11:01:19 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Hm, a widzisz gdzies tutaj serwis z autoryzacja? Bo bez autoryzacji to
    > ten wyrok jest wart mniej niz kartka papieru, na ktorym go zapisano.

    Nie, tu raczej na pewno nie chodzi o taki przypadek. Mowa jest o
    sytuacji, w której *konkretna osoba* -- którą można sobie przyporządkować
    -- jest znana pod *konkretnym nickiem*. Coś takiego jak Jan "Nowak"
    Jeziorański czy "Siła" Nowicki itd.
    Nikt nie może zakazać innej osobie nazywać się Nowak-Jeziorański, ale ów
    "Nowak" też podlega ochronie.

    Sprowadza się to do tego, że za powiedzenie "Siła jest ch..j" też można
    dostać po kulasach.

    Stąd właśnie w tezach SN odniesienie do wzorca -- nazwiska, pseudonimu
    itd.

    > Podobnie jak dwoch ludzi moze miec to samo imie i nazwisko, i zaden z
    > nich nie moze sobie roscic wylacznosci.

    Ale ochrona dóbr osobistych (imienia, nazwiska, pseudonimu) nie ma wiele
    wspólnego z wyłącznością.

    > Nota bene: sam oslupialem, gdy w
    > Leroy-Merlinie podszedlem do goscia o cos zapytac i na jego plakietce
    > zobaczylem swoje dane

    Pewnie byłeś na stoisku z lustrami? :-)

  • 5. Data: 2008-08-25 12:52:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:

    > Pewnie byłeś na stoisku z lustrami? :-)
    ^^^^^^^^
    Nie nazywam sie Leonardo da Vinci ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2008-08-25 13:44:00
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Olgierd pisze:

    > Nihil novi.

    Pewnie nie... ot, taka ciekawoska wyrwana z kontekstu
    (uzasadnienia w lexie nie ma)

    > Hint: *na takiej podstawie jak*.

    Orzeczenie przypisane do art. 23 i 24 k.c.

    --
    pozdr
    luck

  • 7. Data: 2008-08-25 13:55:31
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Aug 2008 15:44:00 +0200, kauzyperda napisał(a):

    > Pewnie nie... ot, taka ciekawoska wyrwana z kontekstu (uzasadnienia w
    > lexie nie ma)

    Wiem, zauważyłem, że się pojawiło niedawno ;-)
    Jest też na stronie SN i gdzieś tam jeszcze, ale bez dokładniejszej
    rozpiski.

  • 8. Data: 2008-08-25 14:18:48
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Wiem, zauważyłem, że się pojawiło niedawno ;-)
    > Jest też na stronie SN i gdzieś tam jeszcze, ale bez dokładniejszej
    > rozpiski.

    hej wyslalem Ci maila, skontaktuj sie ze mna na gadu ok ?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-08-25 20:12:58
    Od: Misiek <m...@-...pl>

    kauzyperda pisze:

> [...]
    > serwisu internetowego podlega ochronie prawnej na takiej podstawie, na
    > jakiej ochronie podlega nazwisko, pseudonim lub firma.

    No nie wiem czemu ale skojarzył mi sie Kajko i Kokosz
    "Hegemonie oni coś pili!
    To nie dostana swojej części łupu
    Łupu i cupu to już dostaliśmy od Kokosza"

    --
    | "Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska |