  • 1. Data: 2008-08-24 22:50:03
    Temat: Ubezpieczenie OC
    Od: m...@i...pl

    Witam
    Mam 18 lat i zdałem nie dawno egzamin na prawo jazdy. Mój ojciec
    posiada samochód ubezpieczony na siebie.
    Moje pytanie dotyczy tego czy będę mógł jezdzić tym autem słyszałem o
    czymś takim że przed 26 rokiem życia trzeba dopłacać większy %
    ubezpieczenia
    Czyli nie mogę sie przejechać nawet tym autem??
    Pozdrawiam!!

  • 2. Data: 2008-08-25 04:36:16
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@i...pl wrote:
> [...]
    > ubezpieczenia
    > Czyli nie mogę sie przejechać nawet tym autem??

    możesz jeździć od momentu kiey dostaniesz prawko do ręki.
    reszta zależy od ubezpieczyciela, jednych nie obchodzi kto jeżdzi
    samochodem i ile ma lat. Innych obchodzi.
    Niech tata zadzwoni tam gdzie ma OC i dowie się czy z racji tego, że ty
    też będziesz korzystał z samochodu będzie jakieś przeliczenie stawki czy
    nie.

  • 3. Data: 2008-08-25 06:55:45
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 25 Sie, 00:50, m...@i...pl wrote:
> [...]
    > ubezpieczenia
    > Czyli nie mogę sie przejechać nawet tym autem??

    Mozesz jezdzic bez obaw.
    Te % dla osob < 26lat to tzw zwyzka dla mlodych kierowcow. Dopisywana
    imho w sytuacji gd wspolwlascicielem auta jest osoba majaca mniej niz
    26 lat.
    Nawet gdybys (czego Ci nie zycze) spowodowal szkode to TU nic nie
    zrobi ani Tobie ani Twojemu ojcu.

  • 4. Data: 2008-08-25 11:39:13
    Od: m...@i...pl

    On 25 Sie, 08:55, badzio <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > 26 lat.
    > Nawet gdybys (czego Ci nie zycze) spowodowal szkode to TU nic nie

    No tak ale jeśli Ojciec podpisywał coś takiego że samochodu nie będzie
    użytkowała osoba która ma mniej niż 26 lat ??

  • 5. Data: 2008-08-25 12:16:54
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 25 Sie, 00:50, m...@i...pl wrote:

    > Moje pytanie dotyczy tego czy będę mógł jezdzić tym autem słyszałem o
    > czymś takim że przed 26 rokiem życia trzeba dopłacać większy %
    > ubezpieczenia

    W wielu firmach ubezpieczeniowych jest juz 25 lat.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2008-08-25 14:16:24
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 25 Sie, 13:39, m...@i...pl wrote:
    > No tak ale jeśli Ojciec podpisywał coś takiego że samochodu nie będzie
    > użytkowała osoba która ma mniej niż 26 lat ??

    IMHO w tych wszystkich papierkach jest punkt mowiacy o tym kto jest
    'glownym' uzytkownikiem, czyli kto na co dzien korzysta z samochodu
    (generalnei chodzi o wlascicieli samochodu).
    Podobna sytuacja: Twoj tata pewnie nie mial szkody w ostatnim roku i
    tak mu skalkulowano skladke. Ale jesli pozyczy samochod osobie, ktora
    miala szkode w ciagu ostatniego roku i ta osoba spowoduje kolizje/
    wypadek samochodem Twojego ojca to takze TU nic nie zrobi.
    No chyab ze Twoj ojciec nie ma prawka (czy tez jest niepelnosprawny i
    nie moze prowadzic tego samochodu), podczas likwidacji szkody TU sie
    zapyta 'kto jezdzi na co dzien samochodem, skoro Pan nie moze' a on
    odpowie ze 18letnie dziecko.
    Ale jeszcze nie slyszalem o takim przypadku.