    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dokument z data wsteczna
    Date: 21 Mar 2005 09:39:08 +0100

    Zależy kto go wystawił.

    > Co stwierdziła? Że data, wymieniona na dokumencie jako data jego
    > sporządzenia, jest wcześniejsza niż moment faktycznego sporządzenia? No
    > to napisz do prokuratury i opisz sprawę.

    Prokuratura umorzy postępowanie. Ale pewnie dużo zależy od tego, co to za
    dokument. U mnie było tak: procesowałem się parę lat z pewnym babskiem
    (funkcjonariusz publiczny). Sprawa dotyczyła zaległego czynszu, wcześniej
    (jeszcze przed założeniem sprawy cywilnej) sąd nakazał jej zapłacić. Potem był
    wyrok, baba dalej nie płaciła. W tym momencie odkryłem, że w dokumentacji
    znajdują się dokumenty przerobione przez babę, a jeden z nich po prostu
    wystawiono z datą wsteczną (o zdrowe parę lat). To była notatka służbowa, z
    której wynikało, że baba przekazuje mieszkanie. Datę wpisała wcześniejszą, żeby
    nie płacić tego czynszu a samą notatkę sporządziła już w trakcie procesu, kiedy
    zorientowała się, że jednak będzie musiała płacić (oczywiście żadnego
    przekazania w rzeczywistości nigdy nie było). Zarówno prokuratura jak i sąd
    całkowicie pominęły ten dokument i postępowanie umorzyły. W uzasadnieniach
    nawet nie wspomniały, że on w ogóle istniał. Widocznie uznały, że nie miał
    żadnego znaczenia.

    Pozdrawiam

    Czapla