  • 1. Data: 2006-08-17 07:43:48
    Temat: dojazd do posesji
    Od: "b." <a...@i...pl>

    "karola810" <k...@o...pl> writes:

    >jestem wlascicielem dzialki od 25 lat (oplacam ja ale sie nia za
    >bardzo nie interesuje - lokata finansowa). obok mojej dzialki 10 lat
    >temu powstaly nowe, graniczace z moja., dzialki budowlane.
    [ciach]

    Ja mam trochę podobną sytuację, moja działka graniczy z sąsiadem który nie
    ma dojazdu do swojej działki - jak do tej pory korzystał z naszego terenu,
    ale jest to uciążliwe, ponieważ wszystkie jego transporty odbywają się
    akurat pod moimi oknami (rozładunki materiałów budowlanych, opału
    itp.włącznie z rąbaniem drewna). Właśnie od niedawna noszę się z zamiarem
    ogrodzenia tej części przed oknami, ale wówczas zostanie jemu jedynie
    przejście chodnikiem (szerokość ok.1,5 m) do jego posesji.
    W związku z tym mam pytanie: czy istnieje określona przepisami max
    odległość, na jaką ów sąsiad może dojechać do swojej działki? Bo gdy ogrodzę
    swój teren, on mógłby dojechać samochodem na odległość ok 15 m od swojej
    działki, a dalej byłby tylko ten chodnik. Czy w taki wypadku też muszę
    umożliwić przejazd "drogą konieczną" czy też "służebnością" gdyby doszło do
    prawy sądowej?
    Będę wdzięczna za pomoc.
    b.

  • 2. Data: 2006-08-17 08:27:06
    Temat: Re: dojazd do posesji
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    > działki, a dalej byłby tylko ten chodnik. Czy w taki wypadku też muszę
    > umożliwić przejazd "drogą konieczną" czy też "służebnością" gdyby doszło

    Wszytsko zalezy od spleczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomosci.
    "Generalnie" dojazd sie nalezy ... natomiast czy dla samochodu osobowego czy
    tirów to już zalezy od konkretnych okoliczności.

  • 3. Data: 2006-08-17 09:07:00
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Lookasik <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy
    > tirów to już zalezy od konkretnych okoliczności.

    Khem, a w przypadku jakiego rodzaju nieruchomości nie wymaga się, żeby mógł
    dojechać wóz strażacki, czyli drogi o szerokości 4,5 m?

    --
    JoP

  • 4. Data: 2006-08-17 12:03:07
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Khem, a w przypadku jakiego rodzaju nieruchomości nie wymaga się, żeby
    > mógł
    > dojechać wóz strażacki, czyli drogi o szerokości 4,5 m?

    a nie 3 metry jest minimum ??? moja powyzsza wypowiedz była przykladowa

  • 5. Data: 2006-08-17 12:47:15
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > a nie 3 metry jest minimum ??? moja powyzsza wypowiedz była przykladowa

    IMHO minimalna szerokosć dojazdu to obecnie 5m

  • 6. Data: 2006-08-17 13:08:35
    Od: "b." <a...@i...pl>

    czy to znaczy, że przez moją działkę musi przechodzić dojazd szerokości 5m
    bezpośrednio do posesji sąsiada??
    to zajmie mi właśnie całą tę część przed oknami, którą chcę ogrodzić :/
    b.

  • 7. Data: 2006-08-17 13:09:28
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Lookasik <l...@o...pl> napisał(a):

    > a nie 3 metry jest minimum ??? moja powyzsza wypowiedz była przykladowa

    Mi powiedziano przy omawianiu ustanowienia służebności przejazdu dla sąsiada
    (architekt gminna), że 4,5 m.

    --
    JoP

  • 8. Data: 2006-08-17 20:36:19
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    b. wrote:

    > czy to znaczy, że przez moją działkę musi przechodzić dojazd
    > szerokości 5m bezpośrednio do posesji sąsiada??
    > to zajmie mi właśnie całą tę część przed oknami, którą chcę ogrodzić
    > :/ b.

    a mnie zastanawia jak ow sasiad dostal pozwolenie na budowe skoro niema
    zapewnionego dojazdu??

    pozdr

  • 9. Data: 2006-08-18 07:54:01
    Od: "b." <a...@i...pl>

    > a mnie zastanawia jak ow sasiad dostal pozwolenie na budowe skoro niema
    > zapewnionego dojazdu??
    >
    > pozdr

    na jego działce dom stoi już z 50 lat, więc z pozwoleniami było na pewno
    inaczej;
    poza tym szerokość naszych działek była inna, ale budowa wiaduktu oraz drogi
    miejskiej (wiele lat temu) pochłonęła część naszych (obecnie) działek, więc
    stan faktyczny jest taki jak opisałam w pierwszym poście;

    dlatego teraz szukam rozwiązania na to, jak legalnie się ogrodzić i
    jednocześnie pozbyć uciążliwych samochodów podjeżdżających do sąsiada...
    b.

  • 10. Data: 2006-08-18 10:19:07
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > na jego działce dom stoi już z 50 lat, więc z pozwoleniami było na pewno
    > inaczej;

    Zatem jesli przez 50 lat nie uregulowano sytuacji tego dojazdu to sąsiad
    20 lat temu nabył prawo do zasiedzenia jej. IMHO najlepszym rozwiązaniem na
    dzień dzisiejszy jest zaproponowanie mu wydzielenia i odkupienia tego 5m
    pasa gruntu zanim ktoś mu podpowie, że może go dostać "za darmo".