  • 1. Data: 2009-02-13 20:21:28
    Temat: dobrowolne alimenty a komornik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Taką zagadkę dla otrzaskanych w egzekucji :)

    Wiadomo, że pierwszeństwo w zajęciach np. pensji mają alimenty.

    Ale co się dzieje, jeśli alimenty nie są ściągane "na siłę" albo nawet
    nie zostały zasądzone, tylko wynikają z dobrowolnych ustaleń stron i są
    grzecznie płacone.

    Teraz przychodzi jakieś inne zajęcie tyle że przez komornika... i co wtedy?

    Dla ustalenia uwagi: po odjęciu alimentów zostaje już tylko dochód wolny
    od zajęcia.

    Na logikę powinien istnieć jakiś mechanizm formalny chroniący zarówno
    kwotę wolną od zajęcia jak i te dobrowolnie dostarczane alimenty... ale
    logika a prawo to różnie bywa ;) plus praktyka a teoria to jeszcze
    trzecia strona.

  • 2. Data: 2009-02-13 22:49:21
    Temat: Re: dobrowolne alimenty a komornik
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    wiadomości news:jb1h66-p48.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> [...]
    > kwotę wolną od zajęcia jak i te dobrowolnie dostarczane alimenty... ale
    > logika a prawo to różnie bywa ;) plus praktyka a teoria to jeszcze
    Witam
    Nie widzę (formalnego) problemu. Parę lat temu przerabiałem dokładnie taką
    sytuację. Mimo płacenia alimentów właśnie dobrowolnie, w wysokości ustalonej
    przez sąd, zostałem "poszczuty" komornikiem. Sprawę szybko wyjaśniłem, ale
    przez nieco ponad rok, po każdej wpłacie meldowałem się u komornika, który
    robił ksero dowodu wpłaty i dołączał do akt. Traktuję to jako zwykłą
    upierdliwość drugiej strony i nic więcej.
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 3. Data: 2009-02-13 23:30:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pt pisze:

> [...]
    > robił ksero dowodu wpłaty i dołączał do akt. Traktuję to jako zwykłą
    > upierdliwość drugiej strony i nic więcej.

    Nie do końca o to mi chodziło - chodziło mi o zajęcie komornicze na
    rzecz kogoś zupełnie innego niż osoba otrzymująca alimenty. I to zajęcie
    nie związane z alimentami.

  • 4. Data: 2009-02-14 00:21:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie do końca o to mi chodziło - chodziło mi o zajęcie komornicze na
    > rzecz kogoś zupełnie innego niż osoba otrzymująca alimenty. I to zajęcie
    > nie związane z alimentami.

    Zwykle jest tak, że jak dłużnik chce część dochodów zachować w
    rodzinie w formie alimentów, to żona pozywa męża i szybko zawierają
    ugodę sądową na dość wysokie alimenty i później już komornik już je
    egzekwuje przed innymi długami.

    Czy można alimenty zawrzeć poza ugodą sądową i czy mają one
    pierwszeństwo przed innymi egzekucjami? IMHO pierwszeństwo alimentów
    dotyczy ich egzekucji, a nie dobrowolnej wpłaty, wpierw musi być zatem
    tytuł wykonawczy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-02-14 09:18:32
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ale chyba pobiera i potrąca z tego tytułu spore koszta dodatkowe?
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-02-14 10:16:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale chyba pobiera i potrąca z tego tytułu spore koszta dodatkowe?

    Zwykle 8%. Jest to cena, za którą kupuje się możliwość wykiwania
    innych wierzycieli.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-02-14 12:47:16
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Do tego zwrot kosztów pozwu, zastępstwa procesowego, sądowe, ... ?
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-02-14 13:59:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Do tego zwrot kosztów pozwu, zastępstwa procesowego, sądowe, ... ?

    Jakie zastępstwo, jak zawarto ugodę?

  • 9. Data: 2009-02-14 14:07:09
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A faktycznie, to dwa zastępstwa ;-))