  • 1. Data: 2006-10-12 20:06:20
    Temat: [długie] Cyfra+, Kruk i przedawnienie roszczeń
    Od: "M." <...@...pl>

    Witam
    i uprzejmie proszę o poradę:

    miałem swego czasu abonament Cyfry+, z którego w pewnym momencie
    zrezygnowałem, rozwiązując umowę i nie pozostawiając długów pieniężnych
    wynikających z opłat abonamentowych.

    Ponieważ w ramach abonamentu dostałem od C+ samą kartę-klucz
    (korzystając z własnego dekodera satelitarnego) to oczywiście po
    rozwiązaniu umowy zostałem poproszony o jej zwrot. Pani na linii
    telefonicznej powiedziała, że potwierdzenie rozwiązania umowy wraz z
    podaniem punktów, w których tę kartę mam zwrócić wyślą mi listownie.

    No i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że ten list (zwykły, nie
    polecony) z żądaniem zwrotu karty w terminie 7 dni przyszedł do
    mnie.... po miesiącu. Oczywiście datę (na liście, a nie kopercie!) miał
    mocno wsteczną... a 2 dni potem dostałem jak gdyby nigdy nic pismo
    powołujące się na to poprzednie, tyle że już z żądaniem zapłaty 300 zł
    kary za "nieterminowe oddanie sprzętu".

    Kartę oddałem w miarę szybko, tyle że do akcji wkroczyła firma Kruk,
    strasząc mnie tym długiem co jakiś czas (zwykłymi) listami, a ze dwa
    razy telefonicznie. Nie poczuwam się do tego długu, ponieważ nie z
    mojej winy nie oddałem karty w terminie, ale niestety ich roszczenia
    nie ustają do dziś. Ponieważ skutecznie ich ignorowałem to od
    ostatniego "potwierdzonego" kontaktu (telefonicznego) właśnie niedawno
    upłynęło 3 lata.

    I teraz pytanie: czy ich roszczenia przedawniły się po 3 latach (bo
    wynikały z tytułu świadczeń okresowych) czy niestety w tym wypadku
    (nieterminowe oddanie sprzętu?) jeszcze obowiązuje termin 10-letni?

    Będę wdzięczny za porady.
    Dziękuję i pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2006-10-12 21:26:27
    Temat: Re: [długie] Cyfra+, Kruk i przedawnienie roszczeń
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    3 lata - bo w ramach działalności gospodarczej, na upartego możnaby wywodzić
    nawet 2 - bo to usługi.

    A co do kruka i im podobnych - działają na granicy prawa, nie posługują sie
    pełnomocnictwami, ściągają wierzytelności przedawnione, wyłudzają uznania
    długów ...

    Sposób jest jeden - olewać, bo nic nie mogą zrobić.

    A jak nie skutkuje - zgłaszać na Policję popełnienie wykroczenia z art. 107
    k.w (dość kontrowersyjne, ale samo przesłuchanie w sprawie powinno gościa
    spławić).

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-10-13 07:57:02
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    Marcin Krzemiński <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał(a):

    > 3 lata - bo w ramach działalności gospodarczej, na upartego możnaby
    wywodzić
    > nawet 2 - bo to usługi.

    Marcinie,
    dlaczego dwa lata ?

    pzdr

    marek radwański

    (Ps. jeśli jesteś z A.Kuj. to się znamy :))

  • 4. Data: 2006-10-13 08:21:36
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Marcinie,
    > dlaczego dwa lata ?

    Bo do świadczenia usług stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu. A tam
    przedawnienie następuje po 2 latach. Niestety chyba się nie znamy.

    Marcin.

  • 5. Data: 2006-10-13 18:41:48

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Bo do świadczenia usług stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu.
    > A tam przedawnienie następuje po 2 latach.

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi i pozdrawiam,
    Marek