  • 1. Data: 2006-10-12 20:21:40
    Temat: Czy taki moze mi cos zrobic? [dlugie]
    Od: "Lincoln" <l...@p...onetkropkapl>

    Witam.
    Prowadze portal internetowy (regionalny) zwiazany z rajdami. Zamiescilem tam
    taki artykul na podstawie slow oszukanych i informacji na jednym, z
    najwiekszych portali internetowych (ostrzezenia rpzed oszustami):
    Parę dni temu na giełdzie rajdowej na portalu Hoga.pl można było przeczytać
    ogłoszenia ostrzegające o oszustach. Kilka osób kupiło amortyzatory i
    skrzynie biegów do Fiata 126p w cenie ok. 400-600zł. Niestety zamiast
    części, w paczkach były kawałki blachy. Niby co ta sprawa nas obchodzi?
    Przecież dużo jest oszustów w internecie. Ale tutaj poszkodowani
    podkreślają, że paczki zostały nadane w Jeleniej Górze. A więc ktoś z
    jeleniogórskiego rajdowego podwórka oszukuje kolegów o podobnej pasji?!
    Przez kilka dni oszukani, dzięki uprzejmości kolegów z Jeleniej, doszli do
    oszustów. Z relacji w ogłoszeniach można wyczytać, że w całą sprawę
    zamieszane są 3 osoby. Jedna to Paweł Dz. (syn byłego działacza AK
    Karkonoskiego) oraz Jacek G. Trzeciej osoby jeszcze nie ustalili. Jeśli ktoś
    miałby jakieś informacje dotyczące tej sprawy prosimy wysyłać je na maila
    lub pisać w komentarzach. Pomożmy kolegom z "branży". Dodatkowo chetnie
    dowiemy się, co sądzicie o tej całej sprawie. Zapraszamy do komentowania
    tego newsa.

    Dostalem taka oto odpowiedz:
    sluchaj moze powinienes zostac detektywem jak jestes taki dobry,cala sprawe
    zglaszam jutro w prokuraturze za podawanie moich danych, dlaczego piszesz o
    moim ojcu,co On ma do tej pojebanej sprawy,,jak nie masz o czym pisac
    zacznij rysowac komiksy,nie mam nic wpolnego z ta sprawa a Ty nie jestes
    sadem ani policja ze podajesz publicznie moje dane!!!

    Odpowiedzialem by przeczytal to jeszcze raz i sie tak nie burzyl. Oto odp:
    nie burze sie tylko chlopie piszesz o mnie i o moim ojcu na stronie
    internetowej a ja nawet Cie nie znam,piszesz o mnie ze oszukalem jakis ludzi
    w dziwny sposob bo slyszalesz o tej sprawie od jakis tepakow,moze dopisz
    jeszcze ze zabilem wczoraj 100 osob bo tez takie cos uslyszysz od swoich
    tepych gosci,jutro jade na prokurature i zajmij sie chlopie swoimi
    sprawami!!! nie jestes sadem ani policja,oskarzasz mnie publicznie o cos
    czego nie zrobilem!!! i jeszcze piszesz to w necie.dziwnie ze ludzie nie
    domysla sie o kogo chodzi,dla sadu bedzie to bardzo latwe,obraziles mnie i
    mojego ojca i cala rodzine,pamietaj odwdziecze
    sie~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    I zaraz po tym:
    jeszcze jedno,jakim prawem mnie oskarzasz,jutro ma zniknac z Twojej strony
    artykul na moj temat,mam nadzieje ze sie rozumiemy!!!

    1. Czy po takim newsie cos mi grozi?
    2. Czy tekst: "Pamietaj odwidzecze sie" jest grozba karalna?
    Prosilbym o konkretne odpowiedzi poparte najlepiej paragrafami.
    Z gory dziekuje.

    --
    Pozdrowionka Lincoln
    Jelenia Góra | gg#1135336

  • 2. Data: 2006-10-12 20:28:49
    Temat: Re: Czy taki moze mi cos zrobic? [dlugie]
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 22:21:40 +0200, Lincoln napisał(a):

    > 1. Czy po takim newsie cos mi grozi?

    Tak

    > 2. Czy tekst: "Pamietaj odwidzecze sie" jest grozba karalna?

    Nie

    > Prosilbym o konkretne odpowiedzi poparte najlepiej paragrafami.

    Jakich paragrafów oczekujesz? Na co?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-10-12 20:37:00
    Od: "Lincoln" <l...@p...onetkropkapl>

    > Tak

    Co mi grozi? Za co?:)
    Pytam bo pierwszy raz jestem w takiej sytuacji, takze wole zapytac. W sumie
    ja tu nie widze zadnych danych osobowych.

  • 4. Data: 2006-10-12 20:47:12
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Lincoln" <l...@p...onetkropkapl> napisał w wiadomości
    > Co mi grozi? Za co?:)
    > Pytam bo pierwszy raz jestem w takiej sytuacji, takze wole zapytac. W sumie
    > ja tu nie widze zadnych danych osobowych.

    Oskarżenie o naruszenie dóbr osobistych co najmniej.
    I w tym przypadku odszkodowanie oczywiście.

    Pzdr
    Brodek

  • 5. Data: 2006-10-12 20:53:15
    Od: "Lincoln" <l...@p...onetkropkapl>

    > Oskarżenie o naruszenie dóbr osobistych co najmniej.
    > I w tym przypadku odszkodowanie oczywiście.

    Ale prosze mi wyjasnic gdzie tu te dobra osobiste i kogo?:) Bo np moze
    mialem na mysli Pawla Dzyndla? Moze innego?
    Sorka za glupie pytania.

  • 6. Data: 2006-10-12 20:54:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 22:37:00 +0200, Lincoln napisał(a):

    > Co mi grozi? Za co?:)

    Grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. To
    jest artykuł 212 kk. Dodatkowo zapłacisz pare ładnych tysiączków na rzecz
    powoda lub jakiejś organizacji użyteczności publicznej.

    > W sumie ja tu nie widze zadnych danych osobowych.

    Nie musisz, ważne że inni widzą :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-10-12 20:57:35
    Od: "Lincoln" <l...@p...onetkropkapl>

    > Nie musisz, ważne że inni widzą :)

    Ok dzieki za rady. Usunalem co nieco.

  • 8. Data: 2006-10-12 21:15:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Czy po takim newsie cos mi grozi?

    Nie, o ile faktycznie z ogłoszeń na tym portalu wynika, że użytkownicy pomawiają
    tam Pawła Dz. W o wiele trudniejszej sytuacji są Ci, z których ogłoszeń to
    wynika, bo oni muszą ewentualnie udowodnić, że mają rację.

    W przeciwieństwie do kolegi "screm" uważam, że za pomówienie odpowiada ten,
    który pomawia, a nie ten, który pisze, że ktoś tam pomawia inną osobę. Przyjęcie
    przeciwnej tezy prowadziło by do oczywistych absurdów. Bo teraz dziennikarz w
    Dzienniku Telewizyjny, zanim podał y na podstawie depesz agencyjnych, że zmarł
    znany kompozytor Juliusz O. musiał by osobiście udać się do USC właściwego dla
    jego śmierci i zapoznać z aktem zgonu. Depeszo mogą kłamać.

    Kluczowym dla Ciebie było by zabezpieczenie jakoś tych ogłoszeń pomawiających
    Pawła Dz. jako ewentualnego materiału do obrony.

    > 2. Czy tekst: "Pamietaj odwidzecze sie" jest grozba karalna?

    Raczej nie. Może chce pogadać :-)

    Ale skoro proponuje w podtekście mordobicie, to pewnie do sądu z tą sprawą nie
    pójdzie.

  • 9. Data: 2006-10-12 21:28:56
    Od: bojster <b...@u...net>

    Lincoln wrote:

    > Ale prosze mi wyjasnic gdzie tu te dobra osobiste i kogo?:) Bo np moze
    > mialem na mysli Pawla Dzyndla? Moze innego?

    Podałeś dane pozwalające na zidentyfikowanie konkretnej osoby.
    Interpretacja takiego postępowania zależy od sądu, ale ja bym na wyrok
    nie czekał na twoim miejscu.

  • 10. Data: 2006-10-12 21:57:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 23:15:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W przeciwieństwie do kolegi "screm" uważam, że za pomówienie odpowiada ten,
    > który pomawia, a nie ten, który pisze, że ktoś tam pomawia inną osobę.

    Ależ on pomówił :) Zobacz:

[...]

    Całość wynika z kontekstu: oszukani stwierdzili że oszustami są 3 osoby.
    Jedną z tych osób jest Paweł Dz. <- Informacja jest złożona w taki sposób
    że można przyjąć że to autor newsa pomawia, a nie że cytuje za innymi kto
    jest zamieszany w caly proceder...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl