  • 1. Data: 2003-09-16 07:24:36
    Temat: dług zony a odpowiedzialnosc meza
    Od: "Youpi" <y...@g...pl>

    Sprawa wyglada tak:
    Zona podczas trwania malzenstwa zaciagnela kredyt(bez wiedzy i zgody
    malzonka) Kredyt nie zostal splacony do konca,zostalo 400zl(dopiero teraz
    sie dowiedzialem) a bank podal sprawe do sadu, z ktorego juz przyszlo
    wezwanie(nie odebrane przez nikogo)
    W chwili obecnej zona nie mieszka z mezem i zostal zlozony pozew o rozwod.

    prosze o rade- co zrobic? czy jestem w pelni odpowiedzialny za ten dlug? Czy
    gdy przyjdzie komornik to musze natychmiast wyplacic pieniazki wraz z
    pelnymi kosztami, tj. sprawy, komornika itd...
    Najprosciej by bylo zaplacic te czterysta zlotych, ale niestety nawet nie
    wiem komu, wezwania nie odebralem poniewaz nie bylo mnie na miejscu i tylko
    znajomy z poczty wygrzebal i powiedzial iz to wezwanie z sadu w odleglym
    miescie. Po rozmowie telefonicznej z niestety jeszcze małzonką dowiedzialem
    sie o tym nieszczesnym dlugu. Niestety juz ona sama nawet nie pamieta komu
    to nalezy, twierdzi ze to bylo kilka lat temu.

    Co robic?

    Youpi

  • 2. Data: 2003-09-16 10:01:52
    Temat: Re: dług zony a odpowiedzialnosc meza
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Youpi <y...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bk6dji$p2a$...@a...news.tpi.pl...
    > W chwili obecnej zona nie mieszka z mezem i zostal zlozony pozew o rozwod.

    art. 30 k.r.o

    > prosze o rade- co zrobic? czy jestem w pelni odpowiedzialny za ten dlug?

    art. 41.1 k.r.o - jesli zobowiazanie nie dot. odrebnego majatku i nie
    powstalo przed powstaniem wspolnosci ustawowej , wierzyciel ,ktorego
    dluznikiem jest jeden z malzonkow ,moze domagac sie zaspokojenia z majatku
    wspolnego,. odpowiedzialnosc dot. wszelkich objetych trescia tego przepisu
    zobowiazan bez wzgledu na zrodlo ich powstania jednak sad moze art.41.3

    Czy
    > gdy przyjdzie komornik to musze natychmiast wyplacic pieniazki wraz z
    > pelnymi kosztami, tj. sprawy, komornika itd...

    nie ... jednak wzielabym pod rozwage ponizsze rozmyslanie :)

    to zależy jak wyglądało Wasze pożycie i dlaczego żona zaciągnęła kredyt o
    tym wiesz najlepiej np. Wasze pożycie się źle układało , brak gotówki czy
    jakieś inne zachowania co zmusiło ja do takiego kroku a wtedy gdy dojdzie do
    sytuacji j.w czyli rozwód , podział majątku to problem ujrzy światło dzienne
    pewnie sam wiesz najlepiej

    Sandra