    From: "truda" <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dług w spadku
    Date: Fri, 12 Sep 2003 14:02:52 +0200

    Proszę o poradę w sprawie.
    Otóż moja siostra rozwiodła sie, a po jakimś czasie zmarł jej były mąż. Jak
    sie później okazało miał niespłacony kredyt w banku, a zabezpieczeniem miała
    byc polisa na zycie, ale nie wiem jaka dokładnie (w tym samym banku).
    Początkowo sprawa wyglądała tak że bank ściagnie dług z polisy, ale póżniej
    doszli do wniosku ze nie należy sie wypłata z powodu rodzaju śmierci
    (zatrucie metanolem). No i teraz nad siostrą wisi wizja (bo bank jeszcze
    rozpatruje sprawe) splaty kredytu ponieważ jest jedynym prawnym opiekunem
    spadkobircy, czyli córki. Poradzie prosze co w tej sytuacji mozna zrobic,
    aby uniknąć ponoszenia takiego ciezaru finansowego przez najbliższych kilka
    lat (bank ewentualnie moze zgodzic sie na raty). Jesli bedzie potrzeba
    wiecej szczegółów to dopytam sie.
    Pozdrawiam
    truda