  • 11. Data: 2006-09-16 19:00:31
    Temat: Re: dług
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-16 18:55, osobnik Robert Tomasik stwierdził, iż:
    > Wyjaśnić, że do windykacji jest komorni, a nie oni. Ale to niewiele
    > pomoże. Generalnie, dokąd swymi działania nie przekroczą prawa zrobić im
    > nic nie można.

    A ustawa o ochronie danych osobowych i tajemnica bankowa?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2006-09-16 21:12:33
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

    > A ustawa o ochronie danych osobowych i tajemnica bankowa?

    Ale o co konkretnie Ci chodzi....?

  • 13. Data: 2006-09-16 22:01:06
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-16 23:12, osobnik Arapaho stwierdził, iż:

    > Ale o co konkretnie Ci chodzi....?

    - Dzień dobry, pan iksiński?
    - nie, nie ma go w domu
    - a pani wie, że on zalega ze spłatą kredytu w banku y? Musi oddać xxx
    zł! Proszę mu przekazać, że dzwoniłem z firmy orzeł i ma się koniecznie
    ze mną skontaktować.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 14. Data: 2006-09-16 22:17:29
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > zł! Proszę mu przekazać, że dzwoniłem z firmy orzeł i ma się koniecznie
    > ze mną skontaktować.

    ale jaka tajemnica bankowa skoro dlug sciga firma do tego wynajeta,
    lub ktorej dlug sprzedano?

    i co to ma do ochrony danych osobowych?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2006-09-16 22:19:13
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

> [...]
    > - a pani wie, że on zalega ze spłatą kredytu w banku y? Musi oddać xxx
    > zł! Proszę mu przekazać, że dzwoniłem z firmy orzeł i ma się koniecznie

    - Dzien dobry, pan Iksińki?
    - Nie, niema go w domu,
    - Moje nazwisko, Zetciński, pan jest moze ojcem?
    - Tak
    - Jestem pracownikiem firmy XXX, Syn ma zaległości w banku, proszę mu
    przekazać, aby się ze mną skonaktował, chcielibysmy wyjaśnić sprawę i
    ewentualnie doradzić lub pomóc, jak z tej sytuacji wybrnąć.....

    Udzielenie takich informacji rodzinie w linii prostej, nie łamię ustawy o
    ochronie danych osobowych.

  • 16. Data: 2006-09-16 22:54:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arapaho" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Udzielenie takich informacji rodzinie w linii prostej, nie łamię ustawy o
    > ochronie danych osobowych.

    A co z tajemnicą bankową?

  • 17. Data: 2006-09-17 08:33:55
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

    > A co z tajemnicą bankową?
    Masz na myśli podanie informacji rodzicom, czy przekazanie danych
    osobowych/bankowych firmie windykacyjnej?

    Co do podania informacji rodzicom, granica jest nie do końca precyzowana.
    Jedne firmy twierdzą, ż można, drugie, że nie. Rodzicom nie trzeba podawać
    kwoty zaległości i wtedy nie łamie się tajemnicy bankowej. W przypadku, gdy
    rodzice naciskają, mówi się, aby sami zapytali syna - jeśli będzie chciał to
    sam im powie.

    Co do przekazywania danych osobowych i bankowych firmie trzeciej, czyli
    windykacyjnej, niema mowy o łamaniu jakichkolwiek ustaw - wszystko jest
    zgodne z prawem.

  • 18. Data: 2006-09-17 09:12:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > rodzice naciskają, mówi się, aby sami zapytali syna - jeśli będzie chciał to

    Raczej skłaniam się ku temu, że nie można żadnych danych przekazywać.

    irmie trzeciej, czyli
    > windykacyjnej, niema mowy o łamaniu jakichkolwiek ustaw - wszystko jest zgodne
    > z prawem.

    To jasne.

  • 19. Data: 2006-09-17 09:34:49
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-17 00:17, osobnik rezist.com stwierdził, iż:
    > ale jaka tajemnica bankowa skoro dlug sciga firma do tego wynajeta,
    > lub ktorej dlug sprzedano?

    Ano taka, że to Twoje zobowiązanie i informowanie o nim wszystkich wokół
    jest naruszeniem tajemnicy.

    > i co to ma do ochrony danych osobowych?

    Pytałem, a nie twierdziłem.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 20. Data: 2006-09-17 09:37:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-17 10:33, osobnik Arapaho stwierdził, iż:
    > Co do podania informacji rodzicom, granica jest nie do końca precyzowana.

    Ależ jest.

> [...]
    > rodzice naciskają, mówi się, aby sami zapytali syna - jeśli będzie chciał to

    Tak? Dość interesujące. Bank nie może ani potwierdzić, ani nawet
    zaprzeczyć czy ktoś z rodziny posiada tam ROR, a co dopiero dzwonić i
    mówić, że ma się kredyt. Jak myślisz, dlaczego nawet do wpłaty na
    rachunek potrzebny jest dowód osobisty (albo numer konta i nazwisko
    właściciela) i nikt nie przyjmie takowej na hasło "syn ma tu konto, ja
    nazywam się kowalska"?

    > Co do przekazywania danych osobowych i bankowych firmie trzeciej, czyli
    > windykacyjnej, niema mowy o łamaniu jakichkolwiek ustaw - wszystko jest
    > zgodne z prawem.

    Tu się zgodzę.

    --
    Marcin Nowakowski