  • 1. Data: 2005-04-28 19:04:34
    Temat: diety przy wyjazdach zagranicznych
    Od: "anna" <i...@n...pl>

    jestem pracownikiem jednostki budżetowej skarbu państwa i byłam ostatnio w
    delegacji zagranicznej. Za wszystko (przeloty, przejazdy, hotele, jedzenie,
    diety) płaciła

    zagraniczna fundacja. Otrzymywałam wyżywienie i wiem, że przysługuje mi
    zgodnie z rozporządzeniem tylko 25% wartości diety. Przepisy mówią, ze nawet
    to nie przysluguje

    jesli otrzymalo sie ekwiwalent za wyżywienie. Diety otrzymane od organizacji
    zagranicznej nie stanowily jednak

    ekwiwalentu za wyzywienie gdyz wyzywienie bylo zagwarantowane. Z tego
    wynika, ze polski pracodawca ma

    nadal obowiazek zaplaty 25% wartosci diet. Pracodawca odmawia zaplaty gdyz
    twierdzi, ze diety wyplacila

    zagraniczna fundacja.

    1.czy istnieje w polskich przepisach podstawa prawna do odmowy wyplaty diety
    jesli

    wyplacila ja zapraszajacy podmiot zagraniczny ? (pracodawca nie potrafi
    wskazac takiej podstawy - po prostu konsekwentnie odmawia wyplaty 25%
    diety).

    2. czy w przypadku sporu trzeba z tym iść do sadu (cywilnego czy sadu pracy)
    czy tez można to

    załatwić przez Państwową Inspekcję Pracy?

    Ania

  • 2. Data: 2005-04-29 08:13:08
    Temat: Re: diety przy wyjazdach zagranicznych - Zachlannosc ludzka nie zna granic.
    Od: "Lunac" <Lunac(no-spamm)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "anna" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > diety. Przepisy mówią, ze nawet to nie przysluguje

    > czy tez można to
    >
    > załatwić przez Państwową Inspekcję Pracy?

    Droga Aniu,
    Powinnas isc z tym do sadu.
    To przeciez okropne wykorzystanie.
    Bylas za granica, hotele, zarcie, diety, no przeciez to takie meczace,
    i jeszcze pracodawca skompiradlo, nie chce zaplacic nastepnej diety, (bo
    jedna diete juz dostalas przeciez)

    Zachlannosc ludzka nie zna granic.
    Takiego chciwego czlowieka to tylko przed sad.

    Pozdrawiam
    Lunac

  • 3. Data: 2005-04-29 08:37:36
    Temat: Re: diety przy wyjazdach zagranicznych
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    anna napisał(a):

> [...]
    > wynika, ze polski pracodawca ma
    >
    > nadal obowiazek zaplaty 25% wartosci diet. Pracodawca odmawia zaplaty gdyz

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia
    2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności
    przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.

    § 2.Z tytułu podróży, odbywanej w terminie i w państwie określonym przez
    pracodawcę, pracownikowi przysługują:
    1) diety;

    "przysługują" nie oznacza "wypłaca pracodawca". DOstałaś? I wystarczy.

    M.

  • 4. Data: 2005-04-29 18:20:05
    Od: "antec" <w...@o...pl>

> [...]
    > pracodawcę, pracownikowi przysługują:
    > 1) diety;
    >

    > "przysługują" nie oznacza "wypłaca pracodawca". DOstałaś? I wystarczy.

    "przysluguja" od podmiotu do ktorego moze byc adresowane
    rozporzadzenie - pytanie czy na mocy polskiego rozporzadzenia
    cos moze przyslugiwac od podmiotu poza jurysdykcja czy
    tez tylko od polskiego pracodawcy ... ktos wrzucil ciekawy
    problem oczywiscie poza moralizatorstwem ... ;-) spotkalem
    sie z roznymi praktykami w roznych firmach ... w jednej
    z agencji rzadowych placa niezaleznie od tego czy cos bylo
    placone zagranica i to jest chyba sensowne bo skad wiadomo
    czy to co sie otrzymalo zagranica jest dieta czy tez
    np. kieszonkowym, upominkiem czy czymkolwiek innym (łapówką).
    Sedno problemu tkwi w tym zeby brac diety przed wyjazdem
    a nie po - wtedy pracodawca ma problem w udowodnieniu,
    ze to co dostalas zagranica to byly diety i ze wogole je dostalas. :)

  • 5. Data: 2005-04-29 21:05:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    antec napisał(a):

    > "przysluguja" od podmiotu do ktorego moze byc adresowane
    > rozporzadzenie - pytanie czy na mocy polskiego rozporzadzenia
    > cos moze przyslugiwac od podmiotu poza jurysdykcja czy
    > tez tylko od polskiego pracodawcy ...

    Przysługują - komu, nie od kogo ;-)

    Niejednokrotnie np. słyszałem o szkoleniach, gdzie wszelkie rozliczenia
    dokonywały się za granicą, z dietami włącznie. Nie ma żadnych przeszkód,
    ani technicznych, ani prawnych, żeby diety wypłacał ktokolwiek.

    > ktos wrzucil ciekawy
    > problem oczywiscie poza moralizatorstwem ...

    Ktoś... ładnie się tak podszywać? ;-)

    M.

  • 6. Data: 2005-04-30 00:10:14
    Od: poreba <d...@p...com>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> niebacznie popelnil

    > Przysługują - komu, nie od kogo ;-)
    Ha! Dzięki za info, będę się wystrzegał diet dobrowolnie wypłacanych
    mi (mp. przez żonę ;-) ) bo _delegujący_ mnie zakład pracy,
    zgodnie z Twoją wykładnią następnym razem odmówi wypłaty diet.
    A płaci wyższe niz malzonka (ona finansuje tylko papierosy i kawę)
    Zeby się tylko nie dowiedzieli...

    --
    pozdro
    poreba