  • 1. Data: 2005-04-28 19:11:50
    Temat: Licencja na oprogramowanie
    Od: "Robi" <r...@v...pl>

    Witam!
    Kiedy oprogamowanie w świetle prawa wykorzystywane jest komercyjnie?
    Przykład mam firmę budowlaną i zainstalowałem sobie program antywirusowy,
    nie czerpię korzyści z użytkowania tego programu, niemniej zainstalowałem go
    w firmie. Co wyznacza granicę użytkowania "home" od "komercji". Szukałem
    trochę ale jest dużo przykładów trywialnych bo jeśli jest mowa o progamie
    graficznym w firmie poligraficznej to nie ma o czym gadać ale w przypadkach
    gdy działanie programu ni jak nie może przynieść korzyści finansowych (choć
    uwalnia od strat).

    Dzięki

  • 2. Data: 2005-04-28 19:33:09
    Temat: Re: Licencja na oprogramowanie
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Robi napisał(a):
    > Witam!
    > Kiedy oprogamowanie w świetle prawa wykorzystywane jest komercyjnie?

    przedsiębiorstwo to czysta komercja

> [...]
    > gdy działanie programu ni jak nie może przynieść korzyści finansowych (choć

    rozłóz powyższe zdanie na czynniki pierwsze i masz odpowiedź

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-04-28 20:06:07
    Od: "Robi" <r...@v...pl>

    a instytucja?

  • 4. Data: 2005-04-28 20:24:23
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robi" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
    >a instytucja?

    tez

  • 5. Data: 2005-04-28 20:50:51
    Od: "Robi" <r...@v...pl>

    mozę ktoś zna zapis prawny co jest komercją a co nie?

  • 6. Data: 2005-04-28 20:55:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > mozę ktoś zna zapis prawny co jest komercją a co nie?

    sjp.pwn.pl

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 7. Data: 2005-04-29 04:38:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robi napisał(a):

> [...]
    > gdy działanie programu ni jak nie może przynieść korzyści finansowych (choć

    Sam sobie odpowiedziales. Zmniejszenie ryzyka powstania strat firmy jak
    najbardziej jest "zyskiem" i uzyciem komercyjnym ;)

    j.

  • 8. Data: 2005-04-29 21:08:28
    Od: "Robi" <r...@v...pl>

    > Sam sobie odpowiedziales. Zmniejszenie ryzyka powstania strat firmy jak
    > najbardziej jest "zyskiem" i uzyciem komercyjnym ;)

    Zadając pytanie nie chodziło mi o wywody zdroworozsądkowe, ale o wskazanie
    zapisu prawnego definującego pojęcie użytkowania komercyjnego
    oprogramowania, nie mniej dzięki.

  • 9. Data: 2005-04-30 08:23:13
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Robi <r...@v...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Zadając pytanie nie chodziło mi o wywody zdroworozsądkowe, ale o
    > wskazanie zapisu prawnego definującego pojęcie użytkowania
    > komercyjnego oprogramowania, nie mniej dzięki.

    Nie wszystko jest wprost zdefiniowane w prawie, nikt tego nawet na szczescie
    nie próbuje zrobić. Prawo posługuje się pojęciami, które mają swoje
    znaczenie w języku. Dlatego czesto wystarczy ( i trzeba) zaajrzeć do
    słownika. Jeśli prowadzisz firmę to Twoim ogólnym celem jest zysk. Elementem
    osiągania zysku jest unikanie strat. I tyle.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide