  • 1. Data: 2005-04-28 19:01:46
    Temat: Problem z rozwiązaniem umowy najmu
    Od: "Czarli" <c...@w...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam problem z właścicielem lokalu który wynajmuje.
    Mianowicie: Mam z nim podpisaną bezterminową umowę najmu, w umowie jest
    zapis o tym ,że pobrana zostaje trzymiesięczna kaucja która zostaje zwrócona
    w trzech ostatnich czynszach. W praktyce to wygląda tak, że za trzy ostatnie
    miesiące od wypowiedzenia nie płacę za wynajem.Problem polega na tym ,że
    właściciel twierdzi iż wypowiedzenie jest ważne na następny miesiąc. Tj.
    wypowiedzenie złożone 10 kwietnia , a właściciel twierdzi ,że muszę zapłacić
    za kwiecień , i dopiero od maja jest ważne wymówienie umowy najmu.

    Moje pytanie brzmi: Czy ma on racje , biorąc pod uwagę , że nic na ten temat
    nie ma w umowie?

    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    czarli

  • 2. Data: 2005-04-28 22:18:07
    Temat: Re: Problem z rozwiązaniem umowy najmu
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Czarli napisał(a):

    > Problem polega na tym ,że
    > właściciel twierdzi iż wypowiedzenie jest ważne na następny miesiąc.

    jaki zastrzegliście okres wypowiedzenia w umowie najmu
    i jak liczony (na koniec miesiąca?) ?

    > Tj.
    > wypowiedzenie złożone 10 kwietnia , a właściciel twierdzi ,że muszę zapłacić
    > za kwiecień , i dopiero od maja jest ważne wymówienie umowy najmu.

    teoretycznie mozliwe, czasem praktykowane, ale to Ty masz umowę przed sobą.

    > Moje pytanie brzmi: Czy ma on racje , biorąc pod uwagę , że nic na ten temat
    > nie ma w umowie?

    zupełnie nic? żadnego okresu wypowiedzenia?
    to:
    1. On ma rację biorąc pod uwagę treśc art. 673 § 2 k.c.
    2. On nie ma racji, biorąc pod uwagę zapis o zaliczeniu kaucji na okres
    wypowiedzenia, co automatycznie powoduje, że zastrzegliście 3-miesięczny
    okres wypowiedzenia.

    wybierz sobie interpretację - pobaw się w sędziego.

    Na twoim miejscu i tak bym mu nie płacił.
    Skoro wypowiedzenie miesiąc, a kaucja pokrywa 3-miesięczną wysokość
    czynszu, to nawet jeśli nie zapłacisz, on ma Ci zwrócić pewne kwoty.

    miłego piątku

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com