  • 1. Data: 2006-05-29 20:08:19
    Temat: delegacja zagraniczna
    Od: f...@g...com

    Witam,

    Dwa pytania:
    1. Jesli zaklad pracy wysla pracownika w delegacje zagraniczna tak, ze
    pracownik bedzie musial spedzic na niej takze weekend(y) - nie chodzi o
    czas podrozy, tylko "siedzenie na miejscu" - to czy da sie cos z tych
    weekendow odzyskac w postaci czy to pienieznej, czy to wolnych dni po
    powrocie do kraju?
    2. Co ze swietami w obcym kraju. Sa dni, w ktorych nie moge wykonywac
    swoich obowiazkow wlasnie ze wzgledu na swieta. W Polsce w tym czasie
    sa normalne dni pracujace. Co wtedy z moim wymiarem czasu pracy? Czy po
    powrocie do kraju bede musial "odpracowac" brakujace dni?

    pozdrawiam
    Filip

  • 2. Data: 2006-05-30 18:34:09
    Temat: Re: delegacja zagraniczna
    Od: "Cyberix" <r...@b...pl>

> [...]
    > czas podrozy, tylko "siedzenie na miejscu" - to czy da sie cos z tych
    > weekendow odzyskac w postaci czy to pienieznej, czy to wolnych dni po

    Sądze, że można ubiegać się o dodatek za tzw. rozłąke. Wg. mnie problem jest
    nawet w delegacjach krajowych. Np. mieszkasz w krakowie a zakład pracy
    wysyła Cie do Warszawy. Tyle, że nie płaci Ci noclegu a zwraca koszty
    przejazdów i diety. Jeździsz tak np. tydzień od poniedziałku do piątku.
    Tyle, że aby w Warszawie przepracować 8 godzin to musisz wyjechac 3 godziny
    wcześniej i potem wracać 3 godziny dłużej (niż gdybyś pracował normalnie w
    krakowie). I co ciekawe za to się nie należy żadna dodatkowa kasa... dziwne,
    ale nigdzie nei znalazłem żadnych regulacji.

    Sądze, że nie.

  • 3. Data: 2006-05-31 08:09:42
    Od: f...@g...com

    Cyberix wrote:
> [...]
    > krakowie). I co ciekawe za to się nie należy żadna dodatkowa kasa... dziwne,
    > ale nigdzie nei znalazłem żadnych regulacji.

    Dojazdy niestety nie wliczaja sie do czasu pracy (takie informacje
    znalazlem na stronach z poradami prawnymi). Ale wlasnie co z czasem
    spedzonym na delegacji, ktory normalnie mialbys dla siebie - vide
    weekend.

    [...]
    > Sądze, że nie.

    No wlasnie - ale nie znasz zadnych regulacji na ten temat? Tak sie
    sklada, ze moj pracodawca ma inne zdanie, a cos nie moge znalezc
    jednoznacznej odpowiedzi.

    pozdr